Water
Ik dacht hier pas iets over gelezen te hebben, maar ik vind er ineens niks meer over met de zoekfunctie.
Ik heb net een leiding voor het water (kraantjeswater) naar mijn terra laten leggen, maar nu zei iemand me dat je ook regenwater mocht gebruiken.
Natuurlijk het regenwater dat je in je put verzamelt en eerst gefilterd wordt... ;-)
Is dat zo?

Greetzzzzz, Anja
Reply
regenwater is over het algemeen rijker aan mineralen en minder verpest dan leidingwater. Leidingwater wordt met vanalles en nog wat behandeld om het zeker ziekte enzo vrij te maken.
Natuurlijk hangt dat van de kwaliteit van je regenwater af.

Je hebt zo wel van die bodinachtige dingen met een keramieke bol die van eender welk water terug drinkwater te maken.... misschien zo n ding ertussenplaatsen dan heb je er zelf ook wat aan
Reply
Volgens mij is leidingswater juist rijker aan mineralen dan regenwater. Dit omdat regenwater toch eerst verdampt is. Een tweede verschil is de zuurgraad. Regenwater is over het algemeen iets zuurder (pH=5 à 6) dan leidingwater (pH= 7 à 8 ).

0.2.0 Laudakia stellio picea
1.1.0 Uromastyx geyri
Reply
Er staat een goede filter op de regenwaterput en ik ben nu ook gaan kijken voor een vijverfilter om op mijn watergedeelte aan te sluiten.
De leiding hebben ze nog kunnen veranderen, dus nu is het effectief regenwater geworden... ;-)
Reply
wat ik bedoel, maar ik ga de site zoeken, is een soort grote Brita. Maar daar zit een stenen bol in, die het water van afvalstoffen ontdoet en terug gezond water maakt.
Hier kan je modderwater ingieten, en zuiver water uitkrijgen.
Ik heb van nabij een reeks watertesten kunnen volgen, van iemand die er zelf een beetje met grote ogen tegenop keek. en het was echt indrukwekkend!
als je de plaats hebt om zo n ding te zetten.

Daar giet je vijverwater in en krijg je drinkwater uit.
Dus ook voor de mens ideaal, maar je moet wel geduld hebben, want het is iets dat doordruppeld zeg maar
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)