Carmen en Maximus
Hoi allemaal!

Bij deze stel ik mij even voor, ik ben Carmen, sinds kort trotse bezitster van onze iguana iguana, Maximus Dracula!

Hij is 2 jaar oud, ik heb hem van een particulier die voor lange tijd naar het buitenland gaat. Hij is niet tam, maar zijn vorige eigenaresse heeft hem, in de weinig tijd die zij had, wel regelmatig gebadderd en in haar handen gehouden.

Het is natuurlijk aan Max of hij zich ook echt helemaal tam laat maken, maar dat zal de toekomst leren, ik ben in elk geval van plan hem elke dag een badje te geven en dan misschien even met hem op de bank te gaan zitten.
Als jullie tips hebben over handelbaar/tam maken hoor ik het graag!

Vandaag was Reptilica in Haarlem, zodoende heb ik kennis gemaakt met Thilde en Hellie, die mij donateur maakten en heel geduldig informatie gaven.
Tevens hebben we daar een prachtige grote waterval gekocht, ik hoop dat Max daar veel van zal gaan genieten!

En nu over mij, Ik ben Carmen, 30 jaar. Ben al heel lang gek op dieren, en ben al vroeg besmet geraakt met het reptielen virus door de broer van mijn oma, Nico, die allerlei reptielen had! Slangen, schildpadden, gekko's en leguanen natuurlijk! Fantastisch... Ik was daar natuurlijk vaak te vinden... Nico was zeer actief in de vereniging "Lacerta".

Andere hobbies zijn Amerikaanse auto's, fotografie, paardrijden en (paal)dansen.

Nu ik een relatie heb met Dennis, die een hond heeft, waar ik inmiddels toch dagelijks voor zorg, heb ik besloten om ook de verantwoordelijkheid te nemen voor een leguaan.

Ik vind dat mensen alleen een dier moeten nemen als ze zeker weten dat ze de verantwoordelijkheid kunnen opbrengen...

Al met al een heel verhaal, ik weet zeker dat ik vaak op dit forum zal kijken of vragen zal stellen, want er valt veel te leren, en ik zie er naar uit om ervaringen te delen!

Groetjes carmen
Reply
Hi Carmen, welkom hier. Big Grin Over tam krijgen is al heel wat geschreven. Daar vindt je wel methodieken van op deze site en mensen zullen je met raad en daad helpen. Ook zijn de meningen verdeeld of je een dier al dan niet hanteerbaar moet maken. In de professionele wereld waar dieren in gevangenschap gehouden zorden, denk aan dierentuinen, is handtam maken wel aan de orde. Het dier is dan in geval van bv. dierenarts onderzoek makkelijker te verplaatsen en te onderzoeken. Doordat dit minder stress oplevert zal het dier bij ziekte en zwakte ook sneller genezen daar deze minder last van stress heeft. Hanteerbaar maken is dus van belang.
Reply
Welkom Carmen, ook als donateur, op de beurs hebben we al met elkaar gesproken Wink
Hopelijk vind je hier ook nog de info die je zoekt, veel plezier op dit gezellige forum.
We hebben trouwens een hele handige zoekfunctie Idea Wink
https://sdgl.org/forum/search.php
De voedingswaardetabel komt er, zodra mijn outlook het weer doet (kan hem n.l. niet meer openen :twisted: )
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
welkom op dit forum en ik zal jou status vandaag nog veranderen in contributer, super
Reply
Bedankt allemaal!

Thilde, ik heb hem ontvangen, zoals je misschien alweer gelezen hebt Wink

groetjes carmen
Reply
welkom hier! Hopelijk kan dit forum veel voor jullie betekenen.
Reply
Bij deze is ook jou ranking: donateur
Reply
welkom op dit gezellige forum en veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinst :lol:
[Image: dinoavatar.jpg]
Reply
welkom
Smile
Reply
Namens mij ook welkom.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)