Echte planten.
je kunt ook Ewald even mailen , die weet het zeker Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de ficus benjamina maar ik zou met deze plant geen zorgen maken, de plant is inderdaad licht giftig maar dat is de paardenbloem ook.
Ik weet dat er mensen zijn die ze in hun terrarium voor Fiji leguanen hebben.

Citaat:
De groep van de Ficus (Ficus benjamina, Ficus elastica of rubberplant...) bevat veel
gekende kamerplanten. Het inslikken van een stukje ficusblad veroorzaakt een beetje
diarree te wijten aan de laxerende eigenschappen van het melksap. Voor ficus werd nog
geen enkele ernstige vergiftiging gemeld.
bron: Antigifcentrum, Hospitaal Centrum van de Basis Koningin Astrid, Brussel

Ik zal in de voedingswaardetabel de giftigheid veranderen van eetbaar naar licht giftig.
Dit geldt natuurlijk voor mensen en dat projecteren we terug naar de reptielen.
Vergeet niet dat in het wild leguanen planten eten die voor mensen flink giftig zijn.
Om veilig te blijven zeggen we gemakshalve, is het voor de mens eetbaar dan is dat voor het reptiel ook eetbaar.

Voor de vijg geldt eigenlijk hetzelfde, echter hebben wij hier wel ervaring mee en voeren het blad en de vrucht al jaren, onze Cuco is inmiddels 11 jaar en in blakende gezondheid.
Reply
oke, dank je ewald! ik haal de ficus benjamina eruit en de vijg laat ik staan. zo zullen ze zeker niet teveel binnen krijgen. haha
tot nu toe hebben ze van de vijgenboom maar 1 hap genomen en ik had nog niks raars aan ze gemerkt. dus dat zal wel goed gaan.
Reply
Mijn Uro's nemen ook weleens een hap Aloë dat is ook licht giftig. Ik ga ervan uit dat dit niet erg is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)