Uromastyx Dispar Maliensis
wat een 'zeikers' :oops: :lol: Big Grin Tongue
sprinkhaantjes :?: kool :?: wortel :?: bruine bonen (uit blik) :?: fruit :?: boerenkool, spruiten :?: Big Grin Tongue :lol: Wink
Heb je al eens geprobeerd om wat kerry over het voer te strooien :?: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Persoonlijk zou ik het dierlijk voedsel zo snel mogelijk afbouwen. Bij mij krijgen de Uromastyx helemaal geen dierlijk, enkel groenvoer.

Je kunt eventueel bloemen proberen, en kruiden, of geraspte pompoen over je groenvoer strooien.......

gr. Kamiel
[Image: Agamennl_banner.jpg]
Reply
Bedankt Kamiel,
Het dierlijke voedsel is als nood..... dat krijgen ze in principe niet maar het was te proberen zodat ze iets naar binnen kregen.
Misschien gaat het langzaam beter als ze echt gewend zijn aan hun nieuwe terra.
Ik weet dat ze heel stressgevoelig zijn.

Welke kruiden zijn dan goed voor ze ?
En waar haal ik goede eetbare bloemen vandaan ? Ik ben bang dat ze in de winkel besproeid zijn met chemicalien.

Gr. Diana
Reply
Hoi Diana,

Ik haal wel eens rozenblaadjes bij een rozenkweeker, die kan je ook precies vertellen of hij iets gebruikt ja of nee. Verder eten ze bij mij die gedroogde bloemenmix uit de dierenwinkel ook heel goed....... ruikt nog eens lekker ook :lol: Voor kruiden heb je ook zo'n mix in de reptielenwinkel, eten ze bij mij erg goed.

gr. Kamiel
Reply
HoiKamiel,

:? Nou die bloemen en kruiden mixen vinden ze maar niks....
Ze ruiken wel lekker maar dat is dan ook alles. Maar ik blijf het proberen.
Mischien willen ze het wel een keer proeven.
Eindelijk heeft er eentje stuifmeelkorrels geproefd en die lust ie wel Wink
Ik had al 3 potten gekocht (3 halen 2 betalen aanbieding bij De Tuinen), gelukkig raakt het nu wel op, zelf vind ik ze vreselijk vies :roll:
Reply
Wat ik vaak heb horen zeggen is dat deze dieren uit de dorre streken geen vers bladgroen lusten, maar als het verdord en droog is ze erop aanvallen, misschien is luzerne hooi (=Alfa Alfa hooi) iets om te proberen?
Reply
Diana S. Wrote:zelf vind ik ze vreselijk vies :roll:
eet je ze zelf ook dan :oops: Tongue :lol: Wink
Reply
Hoi Ewald, dat kan inderdaad, ik geef mijn groenmix altijd wel vers, maar laat alles wat ze overlaten nog minstens 2 dagen liggen. Dit eten ze bijna altijd nog op. Alfalfa hooi kun je inderdaad ook proberen, bij mij was dit geen succes, maar baad het niet dan schaad het niet.

De meeste van mijn Uromastyx zijn echt verzot op de bloemen.....

En inderdaad de bee pollen zijn niet echt lekker........ maar de Urotjes vinden ze wel lekker....

gr. Kamiel
Reply
Ewald Langezaal Wrote:Wat ik vaak heb horen zeggen is dat deze dieren uit de dorre streken geen vers bladgroen lusten, maar als het verdord en droog is ze erop aanvallen, misschien is luzerne hooi (=Alfa Alfa hooi) iets om te proberen?
Luzerne is ook niet echt droog Wink
Reply
Maar Luzerne hooi wel Wink
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)