Tijdschakelaars
Ik vraag me al een tijdje af wat voor tijdschakelaars iedereen gebruikt?

Omdat ik 4 lampen in mn terra heb hangen, gebruik ik ook vier tijdschakelaars. Dat zijn nu gewoon analoge schakelaars van het praxis-huismerk. In principe werken ze goed, maar na verloop van tijd beginnen ze allemaal te tikken. En aangezien mijn terra's op mn kamer staan, is dat nogal vervelend.

Ik zit er nu dus over te denken om over te stappen naar digitale tijdschakelaars, maar ik dacht ik zal eerst hier eens even polsen...

0.2.0 Laudakia stellio picea
1.1.0 Uromastyx geyri
Reply
ik heb digitale tijdschakelaars gehad maar aangezien ik nog weleens de tijden vanander (zomer winter tijd bv) vind ik deze zeer onhandig.
Die analoge daarin tegen vind ik makkelijk in gebruik en ook hier heb je verschillende prijsklasse in.
De goedkope van 4a5 euro en ik heb er ook van 30a35 E gezien die gewoon geruisloos waren.

dus....
Reply
Ik gebruikte analoge met pinnetjes, lekker simpel voor een simpele Belg Big Grin
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
Het regelmatig aanpassen van de tijden, was voor mij ook de reden om analoge tijschakelaars te gebruiken. En als ze nieuw zijn, maken ze inderdaad geen van allen geluid. Maar na een tijdje in gebruik, zeg een jaartje ofzo, dan beginnen de mechanismes binnenin denk ik te verslijten en gaan ze langzaam steeds meer geluid maken. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik de goedkope bouwmarkt-versie gebruik, maar heb inmiddels van meer mensen begrepen dat het een bekend probleem is, ongeacht de prijsklasse. Misschien dat ik dus toch de overstap ga maken naar digitaal, als ik daarin een snel instelbare versie kan vinden..

1.1.0 Uromastyx geyri
Reply
ik gebruik ook hele gewone. lekkere goedkope Idea Wink
Ik verander de tijden nooit , in de winter is het vroeger donker en gaan de van 8.00 tot 20.00 en in de zomer als het langer licht blijft van 9.00 tot 21.00 , zo vermijden we weer stress Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
leroy Wrote:ik heb digitale tijdschakelaars gehad maar aangezien ik nog weleens de tijden vanander (zomer winter tijd bv) vind ik deze zeer onhandig.
Die analoge daarin tegen vind ik makkelijk in gebruik en ook hier heb je verschillende prijsklasse in.
De goedkope van 4a5 euro en ik heb er ook van 30a35 E gezien die gewoon geruisloos waren.

dus....

Tegenwoordig zitten er omschakelmogelijkheden zomer/wintertijd op digitale schakelklokken
Reply
Ewald Langezaal Wrote:Tegenwoordig zitten er omschakelmogelijkheden zomer/wintertijd op digitale schakelklokken

Dat kan zeker handig zijn, dus ik moet me er nodig eens in gaan verdiepen.. Big Grin

1.1.0 Uromastyx geyri
Reply
Bij Gamma hebben ze digitale die vrij makkelijk in het gebruik zijn.
Reply
Ewald Langezaal Wrote:
leroy Wrote:ik heb digitale tijdschakelaars gehad maar aangezien ik nog weleens de tijden vanander (zomer winter tijd bv) vind ik deze zeer onhandig.

dus....

Tegenwoordig zitten er omschakelmogelijkheden zomer/wintertijd op digitale schakelklokken

Klopt Ewald...

Wij gebruiken ongeveer een 20tal digitale tijdschakelaars deze hebben alle een knopje om te schakelen tussen winter en zomertijd. AL deze timers komen van hornbach en kosten 4,95 p/s. we gebruiken ze al 4 jaar lang en zonder problemen.
Ze zijn gebruiksvriendelijk en je kan meerdere aan/uit momenten instellen ik dacht 12 stuks per 24 uur.

ditzelfde type timer is ook elders te verkijgen.

Gr,Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)