Ctenosaura alfredschmidti
Hoi Allemaal,

Ik heb afgelopen weekend in Hamm weer een zeer mooie soort aan mijn collectie toe kunnen voegen. Het is een jong nakweek koppeltje van een kweker uit Oostenrijk. Ben er heel blij mee.........

Deze soort wordt niet zo groot en is daarom beter te huisvesten....... verder hebben ze echt schitterende kleuren.

Ctenosaura alfredschmidti:
[Image: 1007_female%20alfred%20when%20we%20arriv...20home.JPG]

Voor meer fotos kun je op de site kijken:
http://www.agamen.nl/Nieuws.aspx

gr. Kamiel
Reply
Those are the ugliest lizards I ever saw! Almost as bad as those Dutch chuckwallas!LOL. Very NICE Kamiel!!

Tom
Reply
Confusedhock: Confusedhock: You're right Tom, they are really ugly ....... Wink
Kamiel, Big Grin when you want to get rid of them, I know an adress ....... Big Grin Big Grin not so far from your place.

No , just kidding, I think they are really beautiful, even now they are small.
Have you seen the parents , do they stay that blue ?
And how old are they ?
Reply
heb je zeker een aardig bedrag voor neergelegd Tongue
Had je deze besproken of bij toeval tegengekomen? Ik heb ze namelijk nergens zien staan.

Je ziet ze plotseling (ofja al ruim een half jaar) op steeds meer plekken opduiken.
Ben er zelf eerlijk gezegd niet zo blij mee, no way dat die dieren ooit legaal Europa zijn binnengekomen. Dergelijke dieren mogen helemaal niet het land van oorsprong uit gaan als ik het goed heb (ookal rust er geen cites op, deze staan als het waren boven de CITES). Net zoiets als dat dieren uit Australië niet geexporteerd mogen worden vanuit dat land.
Zelfde is voor de clarki, defensor etc. Overigens dalen de prijzen nu alweer snel. In het begin werden ze me aangeboden voor soms wel meer dan 2000euro p/st. Nu al voor een 900 euro e.d. prijzen.

Maar hoe dan ook. Het zijn en blijven mooie dieren. Heb je foto van de bak?

edit:
overigens, hoe kun je nu een jong nakweek koppeltje kopen? Of snap ik het niet helemaal? Zijn de geslachten al bepaald en daarbij, vormen ze ook daadwerkelijk een koppel? (dat is ook altijd maar de vraag of het een match made in heaven is :lol: )
Reply
Hoi Willem,

Ze zijn inderdaad behoorlijk prijzig, wat alleen maar goed is want dan weet je dat ze bij serieuze liefhebbers terecht komen. Verder kun je fotos van het terrarium op onze website zien, ik heb daar nog meer fototjes geplaatst van de dieren.

Ik had van te voren inderdaad contact opgenomen met de verkoper maar ze waren gereserveerd voor een ander, als ik vroeg op de beurs zou zijn, en ze zouden nog niet verkocht zijn kon ik ze meenemen. vandaar dat om 10.15 bij zijn stand was en inderdaad was degene die ze gereserveerd had niet gekomen........

En het is niet zo moeilijk om een jong nakweek koppeltje te kopen......... De diertjes zijn bij de vorige eigenaar uit het ei gekropen( dus nakweek) het vrouwtje is een diertje uit 2008 en het mannetje uit 2009. (100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar zo zien ze er wel uit) Dus is het een koppeltje. Of ze ooit voor nakweek zullen gaan zorgen en of het dus een "match made in heaven is weet je nooit als je dieren koopt!

@ Diana, Volgens mij heb ik op de fotos vn de ouderdieren niet zo veel blauw gezien dus dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel weggaan......"en je vraag over de leeftijden heb ik hierboven beantwoord.

gr. Kamiel
www.agamen.nl
Reply
Waren die dieren dan niet toevallig aan Martin verkocht? Hij had namelijk ook een aantal ctenosaura dieren gereserveerd :roll: Wel lullig opzich voor de persoon die ze gereserveerd had.

Zal eens even op je website kijken.
Reply
Hoi willem,

Ze waren gereserveerd door een Amerikaan. Volgens mij is hij helemaal niet meer geweest, ik ben later nog een keer gaan praten met de verkoper en toen was hij nog niet geweest.

Ken verder Martin niet....

gr. Kamiel
www.agamen.nl
[Image: Agamennl_banner.jpg]
Reply
update:

De diertjes doen het erg goed hier, ze blijven wel erg schuw, vooral de man, die laat zich weinig zien ( in zo'n geval is het handig om af en toe met de webcam te kunnen kijken)

Het vrouwtje is veel rustiger, vandaar dus ook een fototje van de vrouw:
[Image: 486046_415230271901450_831142732_n.jpg]

Ze zouden inmiddels geslachtsrijp kunnen zijn, maar heb nog geen echt paargedrag waargenomen.

gr. Kamiel
Reply
Even voor de duidelijkheid.

Alle Cteno's in Mexico zijn verboden om uit te voeren. Dus, alle Cteno's die alleen in Mexico voorkomen en in gevangenschap zitten zijn of stammen af van dieren die illegaal uit Mexico zijn gemokkeld. Het probleem is echter dat als dieren eenmaal buiten Mexico zijn gesmokkeld er geen Cites o.i.d. is om ze te beschermen voor illegale handel.
Vooral de kleine Cteno's waren in de afgelopen periode erg populair en zijn in grote getalen gesmokkeld en zijn zo in Europa en de USA gekomen. De aanslag op de wilde populatie was erg groot en soorten zijn zo in de gevarenzone gekomen.
Gelukkig zie ik nu een dalende lijn, maar ben bang dat andere soorten Cteno's uit Midden-Amerika nu aan de beurt zullen zijn.
Bij aanschaf van deze diersoorten moet je dit eens in je achterhoofd meenemen. Als je dieren aanschaft dan kan je illegale smokkel instand houden en is dat wat je wilt???
Het I.U.C.N./I.S.G. houdt zich al geruime tijd bezig met deze problematiek en probeert handel in deze diersoorten te remmen of te stoppen. Voor C. melanosterna/bakeri/palearis/oedirhina is het gelukt en deze soorten staan nu op de cites 2 lijst. Handel in deze soorten is drastisch afgenomen.
Aan andere soorten Cteno's wordt hard gewerkt door een kleine groep. Wij hopen deze dieren ook in afzienbare tijd, te hebben bescherven en geclassificeerd. Pas dan kunnen deze soorten worden voorgedragen tijdens een Citesconferentie voor plaatsing op een Citeslijst. Tot die tijd, wees voorzichtig met deze soorten, laat je goed informeren en misschien moet je gezondverstand voor laten gaan op begeerte.

Vr.gr.,
René Gaal.
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
Hahahaha altijd mooi je reactie Renee.

Hoe gaat het met je melanosterna?

Gr. Kamiel
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)