vanaf wanneer vervellen
zoals de titel al zegt is mijn vraag dus: vanaf wanneer/welke leeftijd gaan ze vervellen? het lijkt me meteen al, maar bij mij gebeurd het nog niet maar ze groeien wel heel erg snel. ik was dus benieuwd vanaf wanneer ik het een beetje kan verwachten. de oudste zijn volgens mij al 3 cm gegroeid vanaf hun geboorte 3 a 4 weken geleden.

groetjes cindy
Reply
ben je zeker dat ze niet vervellen :roll:
zou toch moeten zeker als ze zo groeien Wink
groetjes van mij en mijn 3 Groene Vrienden Friza, Frits en Sissy van mijn 2 honden Titoo en Toef, mn haan en zijn kippen
http://www.mijnalbum.nl/Album=MKZBBLV3
Reply
ja ik weet het heel zeker. bij geen 1 is er iets te zien. dus vandaar de vraag aangezien ze ontzettend hard groeien!
Reply
Ik heb misschien wat zinnigs :roll:

Heb al langer reptielen en heel wat hagedissen groot zien worden en het kan inderdaad zo zijn dat hele jonge hagedissen bijna niet vervellen en toch groter worden. Ik heb dat gezien biij groene wateragamen en ook bij mijn eigen Rex(*).

Maar,..............het kan ook wel degelijk zijn dat je het gewoon niet gezien hebt dat is mij ook al eens (vaker dan....) overkomen. Vooral gezonde, jonge Groene Leguanen kunnen in één nacht vervellen zonder het in de gaten te hebben. De gevallen velletjes zijn vaak dermate dun en fijn dat je ze niet terug vind in het terra. Het zit overal tussen en héél soms kun je iets in de waterbak vinden.

Maar, nogmaals, het kan heel goed zijn dat een hagedis tóch groeit (zichtbaar) en niet vervelt. Het jonge vel is nog vrij lang elastisch en hóeft dus niet afgeworpen te worden. Ik heb dat gezien bij Groene Wateragamen, Iggies en Varanen. Al deze dieren waren jonger dan een jaar en ze begonnen allemaal binnen een jaar na aanschaf te vervellen.

*(Ik ben een tijd weggeweest en zal binnenkort eens een paar foto's plaatsen want het gaat heel erg goed met Rex!!!)

Jan
Reply
dank je jan, misschien dat dit het is ja. ik vond het al vreemd dat ik ook al helemaal niks had gezien en niks had gevonden.

groetjes cindy
Reply
Graag gedaan. Wink

Als je diertje met héél mooi weer een "vreetkick" krijgt en dus ineens veel eet (komt wel eens voor,eigen ervaring), zul je wel een vervelling zien.

Maximaal nog 6 maand en het beestje zal nét zo mooi vervellen dan de rest. Kunnen ze voor de eerste paar keer knap shagrijnig worden, trouwens :lol:

Succes met je beessies!

En hier de beloofde foto's:
Deze is van een maand of 2 geleden:
[Image: 2i9glft.jpg]

De datum op de foto klopt niet, deze is van vanmiddag
[Image: rsh3k3.jpg]

Deze ook. Het is heel lastig foto's te maken van rex. Als ik de camera vast heb moet ie er niets van hebben en als ik de camera niet vasthou dan moet ie dat ding ineens heel interessant onderzoeken! Leguanen, tsss 8)
[Image: 118g3n9.jpg]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)