Corucia zebrata
Hallo allemaal,

Ik ben stiekem al een poosje donateur maar heb hier nog nooit gepost. Bij deze mijn koppeltje C. zebrata "guadalcanal". Deze foto is nog gemaakt toen de dieren bij de vorige eigenaar, een duitse kennis, zaten. Het dier voor aan is de vrouw (NK 2006) en achter de man (NK 2005). Hier zitten ze in een betonplex terrarium van 100x60x130 cm voor de aankomende paar jaar.

Dit koppel staat uiteraard in het stamboek Smile.

[Afbeelding: IMG_8310.JPG]

Tariq
Antwoord
Beste Tariq,

Welkom op het forum. Wat goed dat het koppel in het ESF stamboek geregistreerd staat. Het is van belang dat er een genetisch gezonde gevangenschapspopulatie wordt gewaarborgt. Meer foto's van deze interessante soort zijn altijd welkom Smile

Mvg,

Evert
Antwoord
Hoi Evert,

Dankjewel! Ik draag mijn kleine steentje aan het stamboek bij door het aanschrijven van diverse biologen/taxonomen, aquisitie van literatuur en genetisch materiaal voor komend onderzoek. Erg leuk en je steekt er nog eens iets van op zo zijlings Smile. Voor de nieuwsschierige mensch onder ons, het annual report over dit stamboek staat al op de website van het ESF.

Tariq
Antwoord
welkom hier, leuk om een mooie foto te zien van je dieren, wat er zeer goed uitziet (de man is wat minder goed te zien):roll: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
Hoi Thilde,

Bedankt! Binnenkort hopelijk wat nieuwe foto's Smile

Tariq
Antwoord
hey Tariq,

very nice corucia´s You got there.

greets Michael
Antwoord
Ja ja, zelfs ik heb tegenwoordig een digitale camera, dus bij deze wat recent (slechte) foto's van de mannelijke helft van mijn koppel.

[Afbeelding: gallery_4631_626_42766.jpg]
[Afbeelding: gallery_4631_626_45713.jpg]
[Afbeelding: gallery_4631_626_49665.jpg]
[Afbeelding: gallery_4631_618_35985.jpg]
[Afbeelding: gallery_4631_619_20834.jpg]

Tariq[/img]
Antwoord
Hoi Tariq,
Mooie dieren zijn dit toch waar eigenlijk te weinig aandacht aan wordt geschonken. In ieder geval heb je voor je camera een dankbaar fotografie onderwerp. Ik ben benieuwd naar de foto's van het vrouwtje en gelijk een fotografievraag voor je. Misschien is het leuk en sowieso interessant om de werking van de grijpstaart fotografisch vast te leggen en te posten. Het is bijzonder te noemen zoals de staart zichzodanig geco-evolueerd heeft met haar habitat dat deze daadwerkelijk in staat is te kunnen grijpen.
Antwoord
Hoi Evert,

Het zijn absoluut bijzondere dieren! Als er nog mensen hier zijn die wat literatuur rond deze soort zouden willen hebben, mail even (kan ook via ESF) Smile.

En de staart ja, vorm dicteert functie en gedrag of vice versa? Altijd leuke vraagstukken!

Deze foto's waren even wat probeerseltjes. Zal later deze week eens wat betere foto's proberen te maken!

Tariq
Antwoord
Zou eens moeten kijken wat er van C zebrata in onze eigen bibliotheek zit. Misschien valt er wat aan info te delen.. Meer foto's altijd welkom Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)