updatefoto van de carbonarias...
eens een groepsfototje van mijn carbonarias. voorlopig nog met drie, maar dat zal niet lang meer duren! bij de kweker waar ik gereserveerd heb voor een 4de zijn ze ook weer beginnen uitkomen... dus nummer 4 komt er gauw aan.

ow... en de nieuwe lading van mijn psg9 is vandaag ook weer beginnen uitkomen... het wordt weer een leuke zomer... enkel mijn petros willen maar nie paren

[Image: DSC03846kleiner.jpg]
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Hoi hoi Rigor,

Wat een mooie dieren en een kleuren.

Wat is dit voor een soort? Water/land vertel er eens wat over.
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
wat een leuke dieren, ben ook benieuwd naar wat meer info :?: Wink
Stefan ik heb een lading eitjes van de psg18, kan alleen 1 jaar duren voor ze uitkomen, als ze uitkomen :?: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
dit is dus de geochelone carbonaria of kolenbranderschildpad. Het is een landschildpad die vooral wordt gevonden aan de randen van het woud. leeft vooral in schaduw gedeelten en zelden in open vlakte.
leeft trouwens in de zelfde streken als leguanen. vaak wordt aangenomen dat ze ook samen in terraria kunnen, al zal ik dit ten zeerste afraden.

deze schildpad bereikt een lengte van een 40 cm, al zijn er gevallen tot wel 55 cm gekend. qua temperatuur en uv zitten ze gelijk met leguanen. vochtigheid is belangrijk om bultgroei tegen te gaan.

qua karakter is dit een van de weinige schildpadden die het echt apprecieren om in kleine groep te worden gehouden. ze zijn zeer nieuwsgierig. voor de rest zijn ze best makkelijk te houden als je genoeg plaats hebt.

@ thilde, er is nog altijd maar eentje uitgekomen bij mij... hopelijk blijft het daar niet bij... had gerekend op zo'n 80 diertjes :p

greetz...

Reply
rigor mortis Wrote:@ thilde, er is nog altijd maar eentje uitgekomen bij mij... hopelijk blijft het daar niet bij... had gerekend op zo'n 80 diertjes :p

greetz...
wat jammer maar misschien komen de andere eitjes wel uit, ik ga voor he duimen Idea Wink
ik moet ook nog maar afwachten of die van mij uitkomen maar mijn geduld wordt wel heel erg lang op de proef gesteld :oops: :lol: Wink
Reply
thilde Wrote:
rigor mortis Wrote:@ thilde, er is nog altijd maar eentje uitgekomen bij mij... hopelijk blijft het daar niet bij... had gerekend op zo'n 80 diertjes :p

greetz...
wat jammer maar misschien komen de andere eitjes wel uit, ik ga voor he duimen Idea Wink
ik moet ook nog maar afwachten of die van mij uitkomen maar mijn geduld wordt wel heel erg lang op de proef gesteld :oops: :lol: Wink

ze zijn ook gelegt met een spreiding van 3 weken... daarbij lagen er nog eitjes van de vorige reeks... kan gewoon een nakomertje zijn ook hoor :p

greetz rigor

Reply
Erg mooi! Big Grin

Tariq
Reply
mooie diertjes en dit zijn dus kolenbranders, thanks voor je verhaal (leuk Big Grin )

gr,Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
rigor mortis Wrote:enkel mijn petros willen maar nie paren
,
misschien hebben ze zwart zaad :oops: :lol: Wink
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)