UV-licht
Een Osram UVB 300W is voor volwassen dieren. En die zitten veelal in een veel groter terra Wink
Dus zul je idd een uvb lamp moeten kopen die in een klein terra past en evengoed voldoende uvb voor je leguaan afgeeft.
Een uvb lamp met minder wattage laat je in principe de hele dag branden (8 uur) En ook deze lampen goed afschermen Wink
2 kinderen, 1 hond, 4 katten, 2 konijnen, 2 cavia's, 6 sagrei anolissen, 3 langstaart hagedisjes en 2 leguanen Lizzy en Dino
Reply
Oké dat begrijp ik nu Wink

Maar moet ik die Powersun 100W of T-rex UV-heat 100W nu ook de hele dag laten branden of een paar uur en als die een paar uur moet branden moet dat s'ochtends of s'avonds?

Ps. Kan ik ook kiezen voor een UV spaarlamp?
Reply
wilco Wrote:Hey

T-rex UV-heat 100W , het gaat dus om deze.

En misschien een stomme vraag maar wat is de achterliggende gedachte dat ik deze moet nemen, en wat bedoel je met stabieler?

Omdat de Powersuns 100W vrij snel kapot gaan, tenminste ik weet niet of dat nog zo is... :roll:
Reply
Ik heb begrepen dat de Zoomed Powersun 100 uit de handel is gehaald vanwege fabricagefouten.
Wat wel helpt is een overspanningsbeveiliging zoals bij PC's wordt gebruitk.

Frans, valium helpt ook.
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
wilco Wrote:Oké dat begrijp ik nu Wink

Maar moet ik die Powersun 100W of T-rex UV-heat 100W nu ook de hele dag laten branden of een paar uur en als die een paar uur moet branden moet dat s'ochtends of s'avonds?

Ps. Kan ik ook kiezen voor een UV spaarlamp?

Overdag laten branden. Volgens mij is het minimaal 8 uur per dag.
2 kinderen, 1 hond, 4 katten, 2 konijnen, 2 cavia's, 6 sagrei anolissen, 3 langstaart hagedisjes en 2 leguanen Lizzy en Dino
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)