ik heb weer wat voor....
deze avond ga ik mijn dieren bekijken en ontdek dat mijn man bovenop zijn eigen staart ligt... hij heeft zijn staart voor wel 80% afgesmeten. moet ik nu speciale actie ondernemen? dit zijn namelijk niet echt dieren die handelbaar zijn. het ziet er best proper uit...

hoe lang moet ik rekenen voor de staart er terug aanhangt? hij kon al niet bijster goed klimmen en vrees dat dit er nu niet op zal verbeteren....

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Hoe komt het dat een leguaan zijn staart zomaar afwerpt???
is dit een jong dier??
Reply
Het is altijd jammer dat dit soort dingen gebeuren, maar je doet er helaas niets aan.

Wij hebben dit ook bij de hand gehad, meestal begint er na 3 weken een donkerder puntje aan de staart te groeien, vervolgens groeit de staart elke maand ongeveer 1 cm, dus waarschijnlijk komt het wel weer goed Rigor.
Groetjes, Hans en Ted
Reply
zijn altijd weer nare dingen, hopelijk komt het uit wat Diana schrijft Wink Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
sas Wrote:Hoe komt het dat een leguaan zijn staart zomaar afwerpt???
is dit een jong dier??

het is geen leguaan maar een petrosaurus

ik versta mij er niet aan hoe het komt, het is op een gewone ligplaats gebeurd, de man lag gewoon boven op zijn staart :?

het enige wat ik mij kan voorstellen is dat er een sprinkhaan op de staart is gekropen en dat het vrouwtje wat misgrepen heeft ofzo.... of ze heeft de staart aanzien voor een hapje...

hij had nog geen naam, maar is nu stompje gedoopt :roll:

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
hihih arme stompie...

Het zal wel iets per ongeluk geweest zijn.
Het schijnt dat dieren met stress hun staart wel eens "zomaar" kunnen afwerpen. een optie?
Hoewel het idee van de sprinkhaan en het vrouwtje me wel redelijk lijkt.
Gelukkig groeit stompje zijn staart een beetje terug
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)