Reptielen houden in de toekomst ja of nee
Onder houdbaar betekent?

Gr. Robert :roll:
2 Leguanen; Borus & Lizzy, 1 geelkop amazone papegaai, 2 griekse landschildpadden; 2 katten.
Reply
My guess: dieren die onder het kopje 'houdbaar' vallen Wink Geen verdere voorwaarden omschreven in art. 33 en dus toegestaan met inachtneming van de minimale houdbaarheidseisen en de CITES wetgeving. Hierbij moet de verkoper duidelijk maken hoe de dieren gehouden moeten worden, de koper moet wellicht laten zien dat -ie dat snapt en vervolgens is er geen controle. Je wordt pas beboet als men signalen ontvangt dat jij je niet aan de regels houdt.

Er zal vast goed over nagedacht zijn - en ik ben natuurlijk geen expert Tongue - maar eerlijk gezegd snap ik niet welke criteria men gehanteerd heeft bij het opstellen van die houdbaarheidslijsten. Naar mijn idee vallen de dieren die nu onder houdbaar staan ook niet echt in de categorie 'dieren voor beginners' en dus mag wmb de lat wel wat hoger gelegd worden. Deelname aan stamboeken verplicht stellen bijvoorbeeld. Wat denken jullie van de huidige verdeling?
Reply
Juist, daarom mijn vraag. Die Fiji-leguanen bijvoorbeeld staan hieronder. Lijkt me idd niet echt voor beginners. Verder las ik dat ze ook op bepaalde lijsten staan in amerika. Vandaar dat ik in het andere onderwerp vroeg of je ze wel mag houden thuis.

Typisch nederlands denk ik maar...
2 Leguanen; Borus & Lizzy, 1 geelkop amazone papegaai, 2 griekse landschildpadden; 2 katten.
Reply
Maar deze Iguana spp. bedoelen ze daar de Iguana Iguana "de groene leguaan" of valt die hier niet onder.
Reply
Robert Wrote:Typisch nederlands denk ik maar...
Inmiddels is duidelijk dat de lijst in een later stadium nogmaals wordt bekeken en waar nodig aangepast. Er is dus een goede kans dat de dieren alsnog bij 'onder voorwaarden' komen te staan.

sabbie Wrote:Maar deze Iguana spp. bedoelen ze daar de Iguana Iguana "de groene leguaan" of valt die hier niet onder.
Ja, die valt er inderdaad ook onder. Met Iguana spp worden de Iguana Iguana, Iguana Rhinolopha en Iguana Delicatissima bedoeld.
Reply
O dus er moet op ze minst echt een goed terrarium etc etc etc. zijn. Zijn die er niet dan pas kunnen ze ze weg halen toch?
Reply
nou van mij mogen ze komen hoor,als het kan zo snel mogelijk.
ik heb dit weekend dieren gezien die bij iemand vandaan kwamen waarvan je zou denken dat er verstand en wetenschap zou zijn,maar niet heus. 2 chucks dood door maandenlange verwaarloozing de rest onder de mijten,en de schimmels,lagen aan de bek en de anus enzo,het was echt vreselijk.heb gelolpen met dwang voeren,het was echt niet leuk.
anita
Reply
sabbie Wrote:O dus er moet op ze minst echt een goed terrarium etc etc etc. zijn. Zijn die er niet dan pas kunnen ze ze weg halen toch?

Ik verwijs je dan even weer terug naar een voorgaand stuk wat Mar heeft gepost. http://www.groeneleguanen.nl/forum/viewt...ght=#16310
Reply
Oke, overdrachtsverklaring is opgesteld nu moeten alleen de vorige eigenaar nog even hun naam en handtekening erop schrijven. Mis ik alleen de aankoopsbewijs nog. Hopelijk vindt ze die.
Reply
Ik hoor zojuist op het nieuws dat het ministerie actief bezig is met deze lijst vanwege die bijtschildpad die ze weer gevonden hebben.

Houd ogen en oren open!

Gr. Robert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)