Nieuwe aanwinsten + foto's!!
Na een lange zoektocht naar Petrosaurusvrouwtjes zijn wij vandaag naar Duitsland geweest, we hadden via het net een kweker gevonden van de Petrosaurus thalassinus.
Via de mail hadden wij om 3 of 4 vrouwtjes gevraagd, wie niet waagt wie niet wint Big Grin
Hij mailde ons netjes terug met de mededeling dat hij 4 volwassen vrouwtjes voor ons had, bij wijze van uitzondering, normaal verkoopt hij alleen per koppel.
We hebben er geen gras over laten groeien en meteen een afspraak gemaakt, vandaag om 13.00 konden wij terecht.

Hij had ze al netjes verpakt voor ons klaar staan.
Na wat info uitgewisseld te hebben zijn wij weer helemaal blij met onze nieuwe aanwinsten naar huis teruggereden 8)

We denken dat de 500 km die we er voor gereden hebben dubbel en dwars waard zijn, het zijn prachtige dieren.

Foto's zullen snel volgen als de dieren gewend en op kleur zijn.

De reden dat wij op zoek gingen naar vrouwtjes was namelijk, we dachten dat wij 3 vrouwtjes en 1 mannetje gekocht hadden in Hamm vorig jaar, bleek later dat het 2 vrouwtjes en 2 mannetjes waren, waarvan 1 mannetje verwant aan 1 vrouwtje is, nog een bijkomstigheid was dat er 1 vrouwtje tijdens de eileg was overleden, hierdoor hadden wij dus nog 1 vrouwtje en 2 onverwante mannetjes over, dus jullie kunnen begrijpen dat wij erg blij zijn met deze nieuwe dieren.
Ze worden verdeeld over 2 terrariums, zodat wij onverwant en verantwoord kunnen kweken in de toekomst.

Groetjes van een zeer blije Hans en Ted Tongue
Groetjes, Hans en Ted
Reply
gefeliciteerd en ik denk dat die km inderdaad de moeite waard zijn geweest. helemaal omdat ze onverwant zijn. ik ben benieuwd naar de foto's!! ik hoop dat ze snel kunnen wennen!

groetjes en succes met ze,

cindy
Reply
Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn er zijn er toch al niet veel van althans in Nederland,veel plezier met ze.
Reply
Super! Gefeliciteerd met deze aanwinsten!
Reply
Mooi werk, Zo verkrijg je een leuke groep dieren met potentieel Big Grin
Reply
En dan komt er dus weer zo'n mooie bak bij?

Frans, ziet de bui al hangen.
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
Super ben benieuwd of deze soort binnen een aantal jaar mooi vertegenwoordigd is in nederland, zou een verrijking zijn!!

Groetjes,

Michel
Reply
heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten Wink Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Hier dan eindelijk de beloofde foto's van onze nieuwe Petrosaurusvrouwtjes, nou ja vrouwtjes, vergeleken de dieren die we al hadden zijn ze behoorlijk uit de kluiten gewassen Tongue
Maar dat komt ook door het leeftijdsverschil, de dieren die wij al hadden zijn ongeveer 1,5 jaar oud, de nieuwe vrouwtjes zijn 2 jaar en 3 jaar oud.

Deze dames zijn 2 jaar oud en zitten bij ons boven in het terrarium met 1 mannetje die we al hadden, inmiddels zijn er al plannen in de maak om ze groter te huisvesten, ze zitten nu nog in een terrarium van 2.00 breed 0.60 diep en 0.60 hoog.
Binnenkort kunnen wij dus weer aan de slag 8)
(dus je hebt gelijk Frans, goed ingeschat) Big Grin

[Image: vrouw2jr.jpg]

[Image: vrouw2jr1.jpg]

Deze dames zijn 3 jaar oud en zitten met nog 1 vrouwtje en 1 mannetje beneden in het nieuwe terrarium, ze zijn lekker fors gebouwd, wij denken zelf te fors Confusedhock:
Ze hebben van die lekkere spekpootjes en zullen wat aan de slanke lijn moeten gaan doen Tongue , maar ze zijn wel vreselijk mooi.

[Image: vrouw3jr.jpg]

[Image: vrouw3jr1.jpg]

Groetjes, Hans en Ted
Groetjes, Hans en Ted
Reply
wat zijn ze mooi Confusedhock: :roll: Wink Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)