Hulp gezocht met blauwe leguaan
Sinds april van dit jaar heb ik een jonge blauwe leguaan. Eerst heb ik hem laten wennen aan zijn nieuwe opgroei terrarium (1x1x2). Daarna ben ik gaan proberen hem uit de hand te voeren en te hanteren. Soms lukt het om hem te pakken, maar meestal probeert hij te vluchten. Hij eet, groeit en vervelt goed, maar wil ook niets uit mijn hand aannemen, Ookal weet ik dat hij het heel lekker vindt en ook wel trek heeft. Ik heb niet het idee dat ik echt iets fout doe, maar ik ben geen expert. 
Ik vind het heel moeilijk, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen of we blue tam kunnen krijgen. Hij wil niet gepakt worden, vlucht meteen. Slaat met zijn staart, blaast naar me en als ik niet oppas, wil hij bijten. Af en toe lukt het me om hem uit zijn terrarium te pakken en dan kan ik hem aaien, maar als hij een kans ziet om weg te rennen, dan doet hij dat. Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ik vind hem prachtig en ik wil ook van alles proberen om zijn vertrouwen te winnen, maar ik weet het even niet meer. Kan het aan het terrarium liggen? Is het zijn karakter? Doe ik iets verkeerd? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of ideeën hebben wat ik kan doen?

Gr. Linda
Reply
(28-11-2019, 04:42 PM)Linda Wrote: Sinds april van dit jaar heb ik een jonge blauwe leguaan. Eerst heb ik hem laten wennen aan zijn nieuwe opgroei terrarium (1x1x2). Daarna ben ik gaan proberen hem uit de hand te voeren en te hanteren. Soms lukt het om hem te pakken, maar meestal probeert hij te vluchten. Hij eet, groeit en vervelt goed, maar wil ook niets uit mijn hand aannemen, Ookal weet ik dat hij het heel lekker vindt en ook wel trek heeft. Ik heb niet het idee dat ik echt iets fout doe, maar ik ben geen expert. 
Ik vind het heel moeilijk, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen of we blue tam kunnen krijgen. Hij wil niet gepakt worden, vlucht meteen. Slaat met zijn staart, blaast naar me en als ik niet oppas, wil hij bijten. Af en toe lukt het me om hem uit zijn terrarium te pakken en dan kan ik hem aaien, maar als hij een kans ziet om weg te rennen, dan doet hij dat. Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ik vind hem prachtig en ik wil ook van alles proberen om zijn vertrouwen te winnen, maar ik weet het even niet meer. Kan het aan het terrarium liggen? Is het zijn karakter? Doe ik iets verkeerd? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of ideeën hebben wat ik kan doen?

Gr. Linda
geduld en nog eens geduld ga nooit naar hem toe maar laat hem naar jou toe komen met iets wat hij graag heeft, gebeurd dit niet volgende dag weer proberen maar hier kunnen maanden overheen gaan heb dit zelf meegemaakt en nu geen probleem meer.
Succes ermee en nogmaals geduld.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)