wie ben ik???
Hallo allemaal.
Mijn naam staat natuurlijk al aan het begin van dit bericht. Ik ben woonachtig in een klein dorpje in de provincie groningen. Ik heb in het verleden al leguanen gehad, en sinds 27 februari dus drie nieuwe. Ik heb deze overgenomen van iemand die ging verhuizen en zijn "draken" niet mee kon nemen.
Ik ben erg blij met mijn nieuwe vriendjes, en heb ze voor nu wonen in de uitbouw aan mijn huis. Hier hebben ze een ruimte van 2 mtr. breed bij 4 mtr lang  en 2,5 mtr hoog voor zichzelf. Ik verwarm de hele ruimte met weggewerkte straal kachels en het is er een heerlijke 30 graden overdags. En bijna 40 graden onder de lampen (eneco is blij met mij) . 
Ik hoop hier veel informatieve topics te vinden, en zal proberen om zelf ook regelmatig te reageren.
Vriendelijke Groet John
Reply
Hoi John! Welkom om het forum!
Haha ja de eneco is met ons ook erg blij pffff 
Ben erg benieuwd naar hoe je verblijf eruit ziet, zo te lezen hebben ze een mooi paleisje met zijn drieën.
Het forum is niet heel actief meer, maar omdat er zoveel informatie te vinden is in oude topics blijft het forum gewoon bestaan. Ik kijk sowieso regelmatig of er nieuwe berichtjes zijn.
Reply
(28-02-2019, 01:53 PM)Yoni van Uden Wrote: Hoi John! Welkom om het forum!
Haha ja de eneco is met ons ook erg blij pffff 
Ben erg benieuwd naar hoe je verblijf eruit ziet, zo te lezen hebben ze een mooi paleisje met zijn drieën.
Het forum is niet heel actief meer, maar omdat er zoveel informatie te vinden is in oude topics blijft het forum gewoon bestaan. Ik kijk sowieso regelmatig of er nieuwe berichtjes zijn.

Dank je wel Yoni
Ik heb het forum inderdaad al wat bekeken, en staan zeker wat leuke topics bij. Met de leguanen in de aanbouw gaat het prima die eten als dijkwerkers. Toen ik ze overnam hadden ze net bloedmijt gehad en deden het niet zo best. Gelukkig hebben ze daar geen last meer van, maar de rode leguanen vrouw die er bij was doet het stukken minder. Ze is sterk vermagert en heb haar apart gezet. Ze wil wel eten, maar als je goed kijkt lijkt het net alsof ze de afstand tussen haar bek en het voer niet ziet. Ze lijkt wat in de lucht te happen. En toch gaat er wel wat in maar lang niet wat ze nodig zou hebben. Dus ik was begonnen haar zelf te voeren met een spuit. Hier doe ik wat van jullie brokjes in. En sperciebonen, en wat fruit (voor de suikers) De eerste twee dagen moest ik wat dwang gebruiken. Maar nu spuit ik wat op haar lippen, gaat haar bek open en eet ze van de spuit. Maar haar vorderingen gaan mij niet goed genoeg. Wat raad jij me aan?
Reply
Wat sneu dat het rode vrouwtje het minder goed doet. Ben je al eens met haar naar de dierenarts geweest? Misschien dat ze wat meer onder de leden heeft? De brokken zijn inderdaad goed te gebruiken om een dier mee aan te sterken. Als je haar een bak met fijngesneden bladgroenten voorhoud, eet ze dit dan wel op?
Reply
(13-03-2019, 07:27 PM)Yoni van Uden Wrote: Wat sneu dat het rode vrouwtje het minder goed doet. Ben je al eens met haar naar de dierenarts geweest? Misschien dat ze wat meer onder de leden heeft? De brokken zijn inderdaad goed te gebruiken om een dier mee aan te sterken. Als je haar een bak met fijngesneden bladgroenten voorhoud, eet ze dit dan wel op?

Nee ben nog niet bij de DA geweest omdat toen ik haar kreeg ze al zo verzwakt was. dat ik ben begonnen met dwangvoeren. Ik weet dat dit ook stress kan veroorzaken,maar ik moest wat. Ze knapte zienderogen op. Ze eet nu wel al wat zelfstandig maar niet wat ze zou moeten eten zeg maar.  Ik ben gestopt met de spuit en ze eet de brokken nu wel goed. Wat mij wel opvalt is dat ze driftig aan het graven is in de bak. Dus ik heb er moriowormen en meelwormen in gegooid die ze opspoort en op eet. Dus ik kijk het nog even aan want ze lijkt het toch met de dag beter te gaan doen. Zelfs haar "oranje" kleur komt terug. Maar uiteraard blijf ik het goed monitoren en bij ieder spoortje van achteruitgang gaat ze wel naar de DA dat kan ze nu wel aan.
Reply
De kans bestaat natuurlijk ook dat ze eieren kwijt moet. Heb je een plek in het terrarium waar ze eventueel eieren kwijt kan? Zowel het graafgedrag als het niet/nauwelijks eten zijn vaak tekenen dat een vrouwtje eieren gaat leggen. Het enige wat mij hierbij zorgen maakt is dat ze sterk vermagerd is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)