Groene leguaan en ope vakantie gaan?
Sad 
Hi allemaal.
Mijn naam is Michael en ik ben nieuw hier. Ik heb houdt al jaren verschillende reptielen en ik ben toe aan een niveau hoger. Ik ga voor een groene leguaan.
Ik ben me goed in aan het lezen en informatie aan het verzamelen voordat ik de daarwerkelijke stap neem.

Mijn vraag is nu:
Hoe doen jullie het tijdens vakantie?

Ik kan soms wel iemand vinden die ervoor kan zorgen, maar wat als je niemand hebt?

(Waar ik woon zijn ook geen opvangcentrums, ik woon in het buitenland)
Antwoord
Hoi Michael,

Welkom op het forum!
Leuk dat je een groene leguaan wilt gaan houden. Ja vakanties is altijd een "probleempje"
Het makkelijkste en het beste voor het dier is als je iemand in de omgeving kan vinden die voor hem of haar wil zorgen tijdens je vakantie. Dit hoeft niet per se iemand te zijn die zelf reptielen houdt, met een goede uitleg vooraf en instructies op papier gaat het bij ons met onze buurman ook prima. Het is altijd wel goed van te voren afspraken maken, dat je niet al je vakantie gepland hebt, terwijl degene die de verzorging doet niet kan in die periode.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is je dier bij iemand onderbrengen tijdens je vakantie, maar dit brengt vaak wel de nodige stress mee, zeker als hij of zij niet in hetzelfde terrarium verblijft.
Antwoord
Dankje voor jou reactie.
Het probleem is dat ik geen mensen om mij heen heb waar ik contact mee heb.
Ik woon in Noorwegen waar reptielen nieg populair zijn. 

Misschien is er een oplossing met veel voederen of bepaalde planten of groenten die lang houden.
Antwoord
Ai dat maakt het inderdaad wel lastig. Ook geen contact met de buren oid?
Je zou eens een oproepje kunnen plaatsen bij bijvoorbeeld de supermarkt in de buurt?
Of via facebook, misschien dat er wellicht toch iemand in de buurt woont die zelf ook reptielen houd en je dier zou willen verzorgen. Voor een of twee dagen zou je best wat extra's kunnen geven, maar echt vakantie van meerdere dagen dan is het wel noodzakelijk om iemand te hebben die voor je leguaan kan zorgen. Bij bijvoorbeeld luipaardgekko's of vogelspinnen gaat het wat gemakkelijker om ze wat dagen langer alleen te laten, maar een leguaan heeft met regelmaat toch vers voer nodig. Planten in je terrarium worden meestal meteen in een keer leeggegeten. Ook heb je dan een probleem met water, wat als dat langer staat een bron van ziektekiemen kan worden.
Antwoord
Hi. Ik zal eens vragen hier en daar. Het grootste probleem om te vragen is dat een groene leguaan hier legaal is. Dus ik wil het ook niet al te openbaar gaan rond vragen. Ja mijn luipaardjes laat ik zonder problemen 1 week alleen zonder voer. Toch maar eens goed gaan nadenken of dit diertje wel bij mij past.
Antwoord
Legaal of illegaal? 
Het zijn inderdaad dingen om goed over na te denken voordat je aan een dier begint.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)