Ouwehands dierenpark Rhenen
Deze week naar Ouwehands dierenpark in Rhenen geweest, een van de weinige grotere parken van Nederland waar we nog niet geweest waren. Niet zozeer om de panda's, want om heel eerlijk te zijn, vind ik dit maar duffe dieren en ik begrijp dan ook niet waarom zoveel mensen ze zo leuk vinden. Gelukkig was er ook voor ons het een en ander aan interessants te zien. Ze hadden een erg leuk gemaakt verblijf voor Chelonoidis denticulata met twee mooie grote dieren. Meteen wat foto's geknipt, zodat we hier later als we voor Doppie een nieuw onderkomen gaan maken, we hier weer inspiratie uit kunnen halen.
In datzelfde gebouw zaten ook groene leguanen. Een erg mooi gemaakt en groot verblijf. Enige minpunt was toch wel dat er maar 1 enkele (warmte/UV)lamp aanwezig was, waar op zijn minst 6 leguanen gebruik van kunnen maken.
De leguanen deelden dit verblijf met een dwergkaaiman, pacu's, een basilisk, een roodstaartmeerval en nog een grote meerval (ik denk een pangasius)

Bij deze enkele foto's en een video van het leguanenverblijf:

[Image: P1090006_zpsjfrqyjad.jpg]

[Image: P1090004_zps0tsp8tts.jpg]

[Image: P1090002_zpszdg1gj3u.jpg]

[Image: P1080992_zpsrvcnqp3o.jpg]
Reply
Leuk filmpje, foto's zijn voor mij niet zichtbaar  Wink
Is een mooi park trouwens, netjes aangelegd ook.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
wij zijn er ook pas nog geweest , leuk park, helaas nog geen panda's
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Stink, had al een nieuw account aangemaakt op photobucket, omdat al mijn andere foto's die hier gelinkt staan hetzelfde plaatje krijgen.. wordt dus tijd om te zoeken naar een andere fotosite grrrr.
Reply
Ik zie ook alleen het filmpje
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)