leguaan blijft donker gekeurd
[Image: image_5.jpeg]
Reply
Terrarium ziet er puik uit! Tjonge op een van die foto's is hij echt wel donker ja! Ik kan er zo geen verklaring voor geven. Het is zo maf omdat hij juist in het terrarium zo donker kleurt en er buiten lichter op kleurt. Merk je verschil als hij onder verschillende lampen zit?
Reply
Ik heb 2 reptech hangen en een halogen sun van 100 watt, maar onder die 100 watt kan ie niet echt liggen, is meer om de omgevingstemperatuur omhoog te schroeven, dus kan niet echt kijken hoe t met andere lampen is.

hij ligt wel vaak om het hoogste puntje in het terrarium, dat is links vooraan, en dat t daar rond de 37/38 graden is en dat ie dan lichter van kleur word als ie dr even ligt. Wat is bij jou de temperatuur ongeveer in het midden?

Kan het zijn dat de ene leguaan beter in zn vel zit met warmere temperatuur,omdat ie uit een ander gebied komt...?
Reply
vraag Marja Kik eens om advies Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Ik denk dat dat best zou kunnen ja, dat de ene leguaan zich lekkerder voelt in warmere temperaturen en de ander op de standaard temperaturen. Maar dat is iets wat ik plausibel vind, niet iets waarvan ik je het wetenschappelijk bewijs van kan geven. Je kan eens kijken of je een korte tijd de temperatuur iets kan opschroeven, maar ik blijf het wel merkwaardig vinden dat hij buiten het terrarium, waar de temperatuur automatisch wat lager ligt, zich wel groen opstelt. 
Je kan ook nog eens kijken of je de boel na kan meten met een andere thermometer, bijvoorbeeld zo'n kwik/aquarium metertje die je even op een bepaalde plek laat liggen. Wel even rekening mee houden dat je leguaan er niet bij kan Wink
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)