terrarium groot genoeg?
Je zal dan denk ik moeten afstappen van het idee om te hanteren en buiten het verblijf laten lopen. Mensen gaan vaak de fout in met het los laten lopen omdat de dieren toch behoefte hebben aan een bepaald klimaat.
Je kunt dan beter een mooi aangekleed tropisch verblijf maken met bijvoorbeeld anolissen en kikkers. Prachtig om naar te kijken. Kun je uren voor zitten.
Reply
Het terrarium dat je daar toont zou volgens mij wel leuk kunnen worden voor wateragamen. Ze lijken sterk op leguanen qua uiterlijk en huisvesting, alleen alles een beetje kleiner. Ik vind ze qua gedrag ook gemakkelijker dan leguanen. Mijn ervaring is dat ze makkelijker hun baasje gaan vertrouwen.

Het enige nadeel vond ik dan weer de voeding. Ze eten krekels, sprinkhanen, dubias, moriowormen, pinkies, en een klein aandeel groenvoer.

Het lage gedeelte heeft trouwens weinig nut naar de dieren toe
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Wateragamen zou ik ook niet doen hoor,
toch wel aangeraden om die ook 2x1x2 te houden, absolute minimum 180x80x150.

Van de niet-herbivoren heb je nog wel wat, anolis garmani (Jamaicaanse Anolis), rhacodactylus leachianus (Nieuw-Caledonische Reuzegekko), furcifer pardalis (Panterkameleon), chamaeleo calyptratus (Jemen Kameleon), acanthosaura capra (Stekelnekagaam), vele keuze's zijn er nog verder, alleen binnen de herbivoren zou het wel zo blijven bij de  Brachylophus fasciatus (fiji leguaan) volgensmij.

Nick
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)