Warm weer, verandering in gedrag
Merken jullie ook deze warme dagen dat jullie leguaan ander gedrag vertoond?
Darwin heeft sinds het warme weer niet op zijn normale slaapplek geslapen, maar op diverse andere plekken.
Ook is hij veel eerder wakker als normaal en wacht tot de lampen aangaan, waar hij normaal gesproken pas zijn nest uitkomt als de lampen al aan zijn.
Verder eet hij als een slootgraver Tongue
nou moet ik zeggen dat het niet alleen bij de dieren zo is hahaha heb elke "te warm" plekje in huis al onderzocht hahaha
Nee aan de cteno is het goed te merken niet zozeer aan het eten maar wel aan het actievere gedrag

groet

Ik merk wel dat zijn eetgedrag anders is. Hij vreet als een bootwerker!
H
Arie ligt nu onder de lamp die minder warm wordt (UVB) ook wel even goed voor hem! en als hij zich in graaft dan laat hij zijn deur open..
ook hier verandering,puk is veel actiever en gaat geregeld het water in ,en eet ook meer maar kleintje toont hetzelfde gedrag als voorheen
Ze gaan hier niet in de zon voor het raam liggen.....

Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
(08-07-2015, 08:45 AM)frans Wrote: Ze gaan hier niet in de zon voor het raam liggen.....

Ze kiezen toch voor je lampen?  Smile

Darwin's kamer zit aan de achterkant van het huis, waar alleen laat op de avond een miniem sprankje zon door het raam schijnt.
Ik heb zelfs op de warmste dagen de osram vitalux 300 watt uitgedaan wel de rest laten branden daar ik ook twee lichtkoepels in het dak heb waar de zon de hele dag op schijnt en het toch behoorlijk warm werd op het koelste plekje meet ik dan 30 gr
de enige verandering is , dat  de oude taart vreet als een ........ Big Grin 15
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)