Nieuwe White light HQI lamp maakt vreemd geluid.
Heb net een nieuwe lamp geïnstalleerd in de terrarium. De 150 Watt Flood HQI White light met VSA van bij reptielenlampen.nl 
Ik ben zeer tevreden met de lichtopbrengst, een groot verschil met de vorige solar raptor 150Watt (zonder VSA).
Ook mijn leguaan is er zeer tevreden mee. Hij ging er vrijwel direct onder liggen. Meer licht en meer warmteopbrengst is vrijwel direct duidelijk.
Jammer genoeg ook een vervelende fluittoon wat de hele tijd blijft gaan en lijkt te komen uit het voorschakelapparaat. Zijn er nog mensen die hier last van hebben? En valt hier iets mee te doen. 
Echt jammer, want buiten die fluittoon ben ik er zeer tevreden mee! 

Nog een foto van de lamp + leguaan :-) 
 [Image: 1436113605_aH8QD424x5lJEaj.jpg]

Reply
ik zou Frans toch even een mailtje sturen, volgens mij hoort dit niet zo te zijn Angel Angel Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Is al weer opgelost. Hoort niet, dus gaantiegevalletje....
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
Geeft in ieder geval een flinke bats licht!

Reply
Vandaag bij Frans geweest voor een nieuw VSA en Nieuw lampen. Heb ze zonder problemen kunne wisselenn, Frans heeft me goed geholpen!
Heb ook gekozen voor 100Watt HQI lampen. Dit gaat voldoende warm zijn in mijn Terrarium (1.8mm betonplex 2cm luchtisolatie en afwerkingswand langs de buitenkant). Temperatuur haalt makkelijk 40 graden het hoogste punt onder de lamp waar de leguaan aan kan, en de rest van de terrarium verwam ik met warmtelampen. Ben zeer tevreden met de lampen en de leguaan geniet er nog steeds van! Zodra de lamp aan stond ging hij er gelijk onder liggen.

[Image: 1436383045_PIymrRBvugyoXeu.jpg]
Foto van de Terrarium toen hij pas af was ( om een idee te geven )

[Image: 1436383185_BigOmPR69ypvlYX.jpg]

De leguaan aan het genieten onder de nieuwe lamp!
Reply
(06-07-2015, 07:42 AM)frans Wrote: Is al weer opgelost. Hoort niet, dus gaantiegevalletje....

4
Reply
Mooi terrarium Jasper! Leuk gedaan met die doorkijk in de waterbak. 
Altijd lastig foto's maken als je leguaan recht onder de lamp ligt Wink
Fijn dat het allemaal goed opgelost is. Service bij Frans is altijd 4
Reply
Even een update na 6 maanden ongeveer. 
White Light Lamp die erin zit doet het zeer goed, leguaan geniet er nog steeds van! Geen last meer van gefluit.
Alleen merk ik dat in de waterbak (onder de UV-lamp) er zich nu erg snel algen ontwikkelen. Zou dit door de betere kwaliteit van de UV lamp komen? 
Ik maak de waterbak om de maand/ 2 maanden volledig proper. Maar na een week begin ik al groene aanslag te krijgen tegen de rand.. 
Dacht eraan om de UV-lamp misschien aan de andere kant van de terrarium te hangen, dan is het mogelijks opgelost. 
Maar wou eens horen of er nog mensen zijn die hier ervaringen mee hebben?
Reply
Ik heb tabletjes tegen de algen en werken goed , zijn te koop bij elke dierenzaak en niet schadelijk voor je dieren Idea
Reply
Of je de lamp nou verhangt of niet, je zult altijd last blijven houden van alg. De omstandigheden in een leguanenvijver zijn meestal optimaal voor alg om te groeien. Je zou inderdaad die tabletten kunnen uitproberen die Thilde aanraad. Anders gewoon regelmatig even wegpoetsen met een schone spons of algenkrabber. Alg kan verder weinig kwaad, het ontsiert voornamelijk.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)