Hallo allemaal
Hi allemaal,

Mijn naam is isabel, ben 24 jaar en overweeg om een hagedissensoort te nemen. Zit eigenlijk te denken aan een baardagaam, omdat die volgens mij het meest geschikt zijn voor beginners.
Heb een tijdje in een aquarium gewerkt waar ze oa ook leguanen, tejus, baardagamen hadden. Ik was geen dierenverzorger daar, maar ik ben toen wel verliefd geworden op deze beestjes Blush Met name de groene leguaan vond ik helemaal fantastisch.
Hoop me hier wat meer in te kunnen lezen voordat ik een stomme zet doe Big Grin
Groetjes Isabel
Veel leesplezier hier op forum!!

Hoi Isabel, welkom en zeer goed dat je je eerst wil inlezen, velen zijn je al voor gegaan met foute keuzes. 
Eerste dingen die je moet meenemen in je overwegingen zijn de ruimte die je hebt, leeftijd die de dieren kunnen krijgen, het soort voedsel dat ze tot zich nemen. 
Als je voor jezelf op een rijtje zet wat daar je voorkeuren en opties in zijn kom je al een heel eind. Als je denkt aan een baardagaam zou je ook eens kunnen zoeken naar de kleinere herbivore soorten. Bijvoorbeeld Uromastyx. 

In welk aquarium heb je gewerkt? (Ben maar even zo vrij om dat te vragen.) Overigens vragen staat voor jou ook vrij!
Hoi Isabel, Welkom op ons forum. Goed om je eerst in te lezen en te verdiepen in wat je graag zou willen. Reptielen worden aardig oud, dus een weloverwogen beslissing is altijd verstandig Smile
welkom hier op ons forum en leef je maar lekker uit hier enne..... vragen mag ook hoor  Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Dankjewel allemaal! Wrote:Hoi Isabel, welkom en zeer goed dat je je eerst wil inlezen, velen zijn je al voor gegaan met foute keuzes. 
Eerste dingen die je moet meenemen in je overwegingen zijn de ruimte die je hebt, leeftijd die de dieren kunnen krijgen, het soort voedsel dat ze tot zich nemen. 
Als je voor jezelf op een rijtje zet wat daar je voorkeuren en opties in zijn kom je al een heel eind. Als je denkt aan een baardagaam zou je ook eens kunnen zoeken naar de kleinere herbivore soorten. Bijvoorbeeld Uromastyx. 

In welk aquarium heb je gewerkt? (Ben maar even zo vrij om dat te vragen.) Overigens vragen staat voor jou ook vrij!

Geen probleem hoor Rolleyes Aquatopia in Antwerpen: http://www.aquatopia.be/
De ruimte is het probleem niet zozeer, al moet ik me nog wel even inlezen over de hoeveelheid energie dat een groot terrarium zou verbruiken ivm een kleintje etc.

Ah daar heb ik al eens naar zitten kijken, we willen nog een keer naar de Zoo in antwerpen en zag dat dat er vlak bij is. Jammer dat het zo'n eind rijden is. 
Tsja de kosten kunnen redelijk hoog zijn maar ach het is een hobby hè. Iemand met een deense dog zal een vermogen aan voer kwijt zijn wij wat meer aan elektra. 
En goede isolatie doet al heel veel. Als je in Antwerpen woont zou je ook goed eens bij Sacha reptiles langs kunnen gaan voor wat info.
Ik vind het ook al schelen nu die van ons in een kamer zit. Goede isolatie plus luchtverwarming die al in de kamer aanwezig is. En natuurlijk het raam die op het zuiden is. We hebben dus alleen de kosten van de UV lamp en vijverpomp
(02-04-2015, 02:10 PM)Eddy Wrote: Ah daar heb ik al eens naar zitten kijken, we willen nog een keer naar de Zoo in antwerpen en zag dat dat er vlak bij is. Jammer dat het zo'n eind rijden is. 
Tsja de kosten kunnen redelijk hoog zijn maar ach het is een hobby hè. Iemand met een deense dog zal een vermogen aan voer kwijt zijn wij wat meer aan elektra. 
En goede isolatie doet al heel veel. Als je in Antwerpen woont zou je ook goed eens bij Sacha reptiles langs kunnen gaan voor wat info.

Ja, goede isolatie lijkt me inderdaad ook erg belangrijk! Woon op dit moment niet meer in Antwerpen en kom er ook niet zoveel meer. De Zoo en Aquatopia liggen inderdaad heel dichtibij elkaar, allebei aan het Koningin Astridplein! Maar bijj Aquatopia ben je als bezoeker wel dichter bij de leguanen! Big Grin  (geen reclame, neuuu) Voorheen hadden ze trouwens ook wel eens tickets voor een combi Zoo + Aquatopia, weet niet of ze dat nog steeds hebben.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)