Leguaan tam of niet?
Ik ben tijdje nietmeer actief geweest op t forum maar nu ben ik weer terug Smile

Ik heb namelijk een vraagje als ik mijn leguaan uit het terrarium neem wil hij wel eens slaan maar 1 maal ik hem eruit heb, klimt ie op me schouder mag ik hem aaien, mag ik heb oppakken wanneer ik wil en waar ik wil... Eet zelfs af en toe uit me hand.. terwijl hij dit helemaal niet doet in het terrarium dus hier mijn vraag, waarom doet hij dit..? dit gaat over sneaky..
Xena daarintegen wil helemaal niet dicht bij me hand komen, ze springt ook naar alle kanten als ik in het terrarium kom.. Ze is wel ook een stuk kleiner? Misschien omdat ze nog erg jong en klein is dat ze dit doet?

Groetjes diederik (Leguanen hebben nieuwe namen: Sneaky & Xena)

Reply
Jonge dieren zijn inderdaad vaak wat schrikachtiger. Dit zou kunnen komen doordat ze van nature als ze jonger zijn aan meer gevaar blootstaan zijn dan oudere/grotere dieren.
Het slaan met de staart kan een teken zijn van enige frustratie, maar de aandacht uiteindelijk toch wel prima te vinden.

Het vertrouwen zal steeds meer groeien. Vooral ermee bezig blijven zonder te forceren Smile
Reply
Het slaan in het terrarium kan eveneens komen door territoriaal gedrag. Jij komt in zijn domein, zodra hij uit dat domein zal hij het anders ervaren en reageren.
Reply
Oooh oké, hartelijk bedankt!
Dus gewoon verder blijven doen zoals ik het nu doe en uiteindelijk zal hij t niemeer doen? 
En Xena nog even gerust laten en wachtten tot ze nietmeer zo schrikachtig is?

Groeten
Reply
Het blijven leguanen, dus of hij het in de toekomst niet meer zal doen weet je nooit. Xena inderdaad lekker met rust laten. Ze zal vanzelf wat rustiger reageren als je in het terrarium komt. 
Reply
(14-03-2015, 12:27 PM)Eddy Wrote: Het blijven leguanen, dus of hij het in de toekomst niet meer zal doen weet je nooit. Xena inderdaad lekker met rust laten. Ze zal vanzelf wat rustiger reageren als je in het terrarium komt. 

Oooh oké! En jaa ze zullen antijd wel eigen willetje hebben Smile En oké goed dan zal ik t zo doen!
Bedankt voor de tips!

Groetjes

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)