Gaas op plafond terra
Een dringende vraag aan de experts haha 2

Ben op dit moment een terra voor mijn leguaantje aan het maken van 2,25x2x2,40. Omdat het in de heok van een slaapkamer is gemaakt en het plafond van het terra ook daadwerkelijk het plafond van de kamer is. Wil ik deze wat gaan pimpen. Mijn idee is om gaas over het plafond te spannen en daar vervolgens lianen doorheen te rijgen. Op deze manier kan ik ook mooi de kabels van de 3 lampen en de kabel van de verwarming wegwerken. Om te voorkomen dat ze erop gaan liggen moeten de gaatjes klein genoeg zijn. En om te zorgen dat het niet scheurt als ze er bijv aan hangen moet het ook stevig zijn. Helaas kom ik dan al snel op kippengaas uit. In het oude terrarium vinden ze het plafond totaal niet interessant. Maar omdat ik graag een veilig terrarium heb, vroeg ik me af of jullie tips/tools hebben om dit zo veilig mogelijk te doen!???

Ik hoor het graag van jullie!!!

Thanks!!

foto's terra volgen!!!

Reply
Pff das een lastige... 
Roland heeft dit opgelost door een liaan uit te hollen en in daar de snoeren door te laten lopen en die liaan weer tegen het plafond te maken.

Klik hier voor het topic

Denk dat het lastig is om gaas goed vast te maken aan het plafond. Het kan natuurlijk altijd zijn dat je leguaan op avontuur gaat en er aan gaat hangen, dat gaat zulk gaas niet houden lijkt me.

Ben wel erg benieuwd naar foto's, dit wordt een leuke maat terrarium!
Reply
(24-02-2015, 10:12 PM)Yoni van Uden Wrote: Pff das een lastige... 
Roland heeft dit opgelost door een liaan uit te hollen en in daar de snoeren door te laten lopen en die liaan weer tegen het plafond te maken.

Klik hier voor het topic

Denk dat het lastig is om gaas goed vast te maken aan het plafond. Het kan natuurlijk altijd zijn dat je leguaan op avontuur gaat en er aan gaat hangen, dat gaat zulk gaas niet houden lijkt me.

Ben wel erg benieuwd naar foto's, dit wordt een leuke maat terrarium!

Indd, een lastige. Lianen uithollen gaat het ook niet worden ben ik bang. Er komt nog een beregeningsinstalatie in met 6 sproei punten. dus ook deze slangen dienen goed weg gewerkt te worden. Dan worden het wel erg veel lianen aan het plafond ben ik bang. Misschien dat ik een aantal bevesitingshaken in het plafond boor om het gaas aan te bevestigen. En vervolgens rond de hele rand pur spuiten om de scherpe randjes weg te werken. Ben alleen niet geheel overtuigd dat het gaas opzich veilig genoeg is.
Reply
Ik zou zelf geen hele (buiten)bak maken van kippengaas, laat ik het zo zeggen, maar voor het plafond denk ik dat het wel moet kunnen, mits inderdaad goed bevestigd.
Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld alu gaaspanelen die gebruikt worden voor volieres, die zijn over het algemeen wat steviger qua materiaal.

Reply
Kun je er niet gewoon een iets verlaagd plafond in maken waar je de bekabeling boven wegwerkt? Kun je meteen spotjes inbouwen. 

Als het je om iets natuurlijkere look gaat zou je eens kunnen kijken naar mogelijkheden om boomschorsmatten op te hangen.
Kant en klaar en ziet er mooi uit. [Image: 72821_Boomschorsmat.JPG]
Reply
Als je een vals plafon erin maakt zoals wij hebben gedaan (bouwtopic een nieuw hok voor de dieren) dan kan je daarboven alle kabels verstoppen en netjes wegwerken.
ook kan je een pvc buis nemen en daar alles doorheen laten lopen, als je deze inspuit aan de buitenkant met purschuim en later  bijsnijd en met teggelijm gaat bewerken dan is dit ook een mooie oplossing

kippengaas zou ik niet zo snel doen omdat ze zich hier goed aan kunnen verwonden heb ik mij door de reptielenarts laten vertellen.

succes het het vinden van een goede oplossing

groetjes jeannette
Reply
Een vals plafond is inderdaad ook een goed idee  Exclamation
Wij hebben op onze kamer ook alles boven het plafond weggewerkt. 
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)