sepia ipv calcium/vitamine producten
Hi all,

Vraagje, aangezien de meeste producten die ik zie hier in de buurt met calcium ook D3 bevatten heb ik nu sepia gekocht en deze vermalen tot poeder en dit over het voer heen gestrooit.

de vraag is nu wie doet dit ook? en hoeveel zou ik er precies overheen moeten gooien.
Antwoord
Sepia wordt wat lastiger opgenomen. Het handigste is calcium lactaat te gebruiken. Dat wordt effectief goed opgenomen.
Antwoord
Hi Evert, bedankt voor de tip, een goeie calcium lactaat kan ik hier moeilijk vinden, vaak zijn het van de totaal pakketten incl vitamines en dan maar 22% calcium, of er zit D3 in wat ik niet wil hebben in poedervorm.

hier heb ik wel iets gezien van exo terra en zoo med zonder D3 zal dit goed zijn?
Antwoord
Heb je het al bij een farmacia geprobeert? Lactato de calcio is namelijk een grondstof wat onder andere gebruikt wordt als bulkmiddel in medicijnen. Anders via de webwinkel van de SDGL?

De reptielensupplementen zijn redelijk en zeker zonder D3 nemen.
Antwoord
We hebben in de webwinkel potten van 400 gram calciumlactaat te koop voor 9 euro. We zouden moeten kijken wat het kost om het die kant op te sturen, maar dan heb je wel voor de komende jaren genoeg (houdbaarheid tot 2-2017)
Maar probeer eerst eens de apotheek bij je in de buurt zoals Evert noemt.
Antwoord
Heb ondertussen bij de farmacia (apotheek) tov mijn werk Calcium lactaat kunnen bestellen 100 gr a 6,- Bedankt voor de tip Evert. 

ondertussen ook de  vitamine complex binnen gekregen dus... helemaal top :-) thanks
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)