Tropische vogeltjes met leguaan
Ik las laatst een stukje in lacerta dat  iemand tropische vogeltjes samen hield met zijn leguanen.
Heeft iemand daar hier ervaring mee of raden jullie dat af?
Het brengt wat meer leven in zijn kamertje en schoonmaken doe ik toch bijna dagelijks met een stoomreiniger.
Reply
Frans heeft zebravinken in zijn verblijf, maar dat is dan ook wel echt een GROOT verblijf Tongue
Het passeert ook regelmatig mijn gedachten. Nadeel echter van bijvoorbeeld zebravinken is dat ze echt alle kanten op schijten (tijdens het vliegen)
Je zit natuurlijk met eventueel overdraagbare wormen/flagellaten, maar als de vogels gezond zijn, zou dat in theorie geen probleem moeten zijn.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar Frans' zijn ervaringen (of eventueel anderen)
Reply
Een lastige. Het is bekend dat leguanen in het wild incidenteel een jong vogeltje eten of een nest aan eieren of jongen verschalken. In hoeverre je dit zal gaan meemaken in gevangenschap durf ik niet te zeggen.
Reply
Mooie aanvulling op het voedsel  2
Ik denk dat dat een beetje een kwestie is van ervoor zorgen dat de vogels op plekken kunnen komen waar de leguanen niet kunnen komen. 
In het artikel, ik denk dat je deze bedoelt: Het samenwonen van vogels en leguanen (Iguana iguana) door ]. Visser houdt de schrijver diverse tropische vinkachtige soorten bij zijn leguanen. Ik vraag me dan af of grasparkieten oid ook geschikt zouden zijn, of zouden deze vogels te brutaal zijn?

Reply
Ik denk dat deze vrij brutaal zijn. Die kleine vogeltjes zijn ook sneller. Het is natuurlijk ook wel leuk als ze een beetje mooi fluiten. Big Grin
Misschien kanaries? 
Reply
Ik denk dat de vinkachtigen dan wat beter geschikt zijn. Kijk eens naar de gouldamadine. Vogeltjes met mooie kleuren, en qua gedrag ook goed te houden.

Reply
Ja, toevallig had ik die vogeltjes ook op het oog.
Kanaries zijn idd niet geschikt, terra is te warm.

Reply
bij de lizard in hamme
zit een vleerhond bij de leguanen
gaat perfect samen
Reply
Dat is een combi die ik nog niet kende.
Reply
Ik heb er nu net 3 gouldamadines in.
1 verzoop er zowat in de vijver. Hier doe ik nu een stuk drijvend kurk in.
Het ziet er wel leuk uit die gekleurde vogeltjes in de kamer.
Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)