De witte kat oorlog.
Het valt me op dat sinds Frummel in het paarseizoen zit hij onze witte kat niet kan uitstaan. En mijn niet uitstaan bedoel ik hij zou haar het liefst willen verscheuren. Als hij haar maar ziet blaast hij zich op, ogen op standje 'kill & attack' en springt hij tegen de deuren op. Helaas is onze lieve witte poes zo doof als een kwartel en schrikt zij niet op van het kabaal van een neerkletterende leguaan. Is ze uit het zicht dan is er niets aan de hand. Hoort hij haar kattebelletje (zij is de enige van de katten die een belletje heeft, gek genoeg komt ze niet als je roept 2 ) dan zie je zijn blik al veranderen. Heeft het nou met dat ze wit is te maken? Want hij reageert niet op alles wat wit is. Want ik kan gerust met mijn wc rol de bak in om poepjes te ruimen. Ik had een tijd geleden een vraag over hoe ik mijn ramen moet bedekken ivm reflectie. Nu is het nog belangrijker geworden ivm de kat. We hadden eerst een tijdje kranten met schilders tape aan de binnenkant. Maar dat was constant weer plakken en plakken. Omdat we heen folie of iets konden vinden wat de reflectie weghaalt maar waar we nog volledig zicht hebben kwamen we toch op het volgende.

[Image: yh4xy.jpg]

raamfolie, dus geen plaklijmlaagje en kloten met eraf halen. Het zit er nu een weekje, nog niet losgekomen terwijl er al grondig aan gekrast is. Het springen is veel minder geworden. Helaas toch moeten inleveren qua zicht maar ik kan hem zelfs hierdoor heen nog zien knikken dus dat scheelt. Maar alsnog, dit helpt niet tegen dat hij onze kat innig haat. Is dit iets wat minder wordt na het paarseizoen of wordt het een eindeloze oorlog? Tegen ons blijft Frummel een schat, zelfs al ziet hij de kat dan kan ik hem zonder problemen aanraken.
Reply
Het is trouwens statisch raamfolie, zie net dat dat woord is weggevallen uit de tekst. 
Reply
Slim idee van de folie, wel een beetje jammer natuurlijk dat het je eigen zicht op het terrarium weghaalt.
Dikke kans dat zijn gedrag wel weer veranderd. Je kunt natuurlijk ook altijd de nog kat verven Wink Tongue
Nee maar zonder gekheid, wel erg vervelend natuurlijk. Hoe is zijn gedrag tegenover Ukkepuk?
Reply
Het is inderdaad erg jammer, maar liever een deur waar ik drie maanden niet doorheen kan kijken dan een leguaan die door het glas vliegt. En we gaan proberen het steeds meer af te bouwen, vanaf eind januari. Mocht het echt niet anders kunnen dan laten we de onderste rand folie zitten, dat stoort het minst.

Tegen Ukkepuk is hij onveranderd. Hij blijft flirten, bibberen en likken, soms bijt hij zachtjes in haar nekstekels, maar Puk moet er niets van hebben, dus die bijt hem dan in zijn wang. Dan zie je hem heel zielig afdruipen.. Het is een echte goedzak. Onze kleine meid daarentegen is echt een draakje!
Reply
Ik heb een filmpje gemaakt om een glimps te geven op. Het valt nu nog mee, dit is alleen omdat ik er voor sta. Hij kalmeert ook sneller als ik hem aai.
Reply
Tongue 
http://m.youtube.com/watch?v=5eUZa4IninQ

Dan moet de link er ook wel bij
Reply
Je ziet inderdaad heel duidelijk dat hij direct reageert op de kat.
Knap dat hij ook meteen zo rustig wordt wanneer je hem aait. Super schattig om te zien.
Zou de kat hem misschien "treiteren" wanneer jullie er niet zijn? Uitdagen voor het raam oid?
Kan zijn dat er zoiets gebeurd is waardoor hij nu zo fel op de kat reageert?

Wilde nog even zeggen dat ik jullie terrarium nog steeds erg leuk gebouwd vind. Werd weer in de maling genomen door de vinyl "steenstrips" Zo slim bedacht en makkelijk schoon te houden.
Reply
Zou best kunnen. Zij schrikt ook niet als hij het raam aanvliegt. Soms blijft ze gewoon voor de bak zitten. Puk reageert trouwens totaal niet op de katten/hond.

Je kan zien dat het een kind van het vrouwtje is, haha! Ik ben ook zo dankbaar dat hij zo'n goedzak is gebleven in zijn paarseizoen.

Bedankt voor het compliment! Wij zijn ook erg trots op de bak. Big Grin

(Yoni, op de YouTube kanaal zit ook nog een filmpje van Puk los en hoe Puk op Frummel reageert.)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)