Van knul naar man. (Verandering kop leguaan man in drie maanden)
Omdat ik mijzelf maar bezig moet houden met iets dacht ik, ach laat ik dan maar een foto schieten van m'n knul.. Blader ik door foto's van halverwege oktober. MOZESKRIEBELS. Ze zeggen dat het jezelf niet opvalt als je kinderen groeien, daar moet ik ze toch gelijk in geven! Onze Frummel is echt geen
knulletje meer. De hormonen hebben hem schijnbaar tot een soort adonis gemaakt. Helaas vind onze Puk hem zo'n lekker ding dat zij het in de wangetjes knijpen (beetjes) iets te letterlijk neemt. Gelukkig trekt het na de vervellingen en met Dermiel beetje bij beetje weg.. Hij zit toch wel mooi in zijn paringskleur. Hij is nu ongeveer drie jaar oud.

Oktober
[Image: 2vuetfk.jpg]

Vandaag
[Image: 2hej4ly.jpg]
Reply
Jeetje je zou haast zeggen dat het een andere leguaan is Tongue
Maar het klopt, dat gevoel hebben wij ook elke keer weer als we foto's terugkijken van Darwin.
Mensen die een poosje niet op visite zijn geweest zeggen dan ook altijd, wat issie weer gegroeid!
Wij wegen onze leguaan met enige regelmaat, dit geeft ook een goed beeld van hoe je dier groeit. 
Reply
Als Frummel nou aan baasvrouwtje zijn geheim zou verklappen.. Ik zou best wat groter willen zijn. Ik denk dat we hem inderdaad wat vaker moeten wegen, en het in een boekje bijhouden. Het doet me wel goed dat Frummel zo zichtbaar is gegroeid, je doet toch je best voor ze. Binnenkort zal ik ook wat foto's van Puk maken, die was vandaag wat van slag. Maar zij wordt ook steeds ietsiepietsie groter.

Die Darwin is inderdasd al echt een megaknaap! Hoe groot kan hij nog worden?
Reply
Haha dan kan ik je de hand schudden Tongue dat geheim wil ik ook wel weten (kan handig zijn met concerten, en wanneer je iets van de bovenste plank in de supermarkt wil halen)

Wij wegen Darwin met een oude pakketpost weegschaal met daarbovenop een grote plaat. Een brokje erop en hup Darwin gaat er uit zichzelf op zitten. Voordeel van deze weegschaal is dat het schermpje los zit van het weeggedeelte.

Darwin kan nog een heel eind groter worden. Volwassen zitten ze gemiddeld zo rond de 4,5 tot 9 kilo. 
Je zou eens naar de neushoornleguaan in Artis moeten kijken. Ik zou graag willen weten wat deze dieren wegen.
Reply
tja wat groeien ze ongemerkt snel  Smile  Yoni bel eens naar Artis misschien kunnen ze je wat vertellen  Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Ik ben nog steeds verbaasd. Je kan ook goed zien dat het plekje op z'n lip mooi is weggetrokken. Hopelijk gebeurt hetzelfde met z'n wangen, arme vent, haha!

Ik denk dat Artis dat zo aan je kan vertellen, ik neem aan dat ze sowieso wegen?
Reply
Je ziet inderdaad alleen plekjes op zijn wangen, denk dat dat na een vervelling er alweer heel anders uit ziet.
Ik zal binnenkort eens achter de gewichten aan gaan.
Reply
Wow, dit lijken inderdaad wel twee verschillende leguanen!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)