terrarium bouwen
heb al uit onverwachte hoek gehoord wat mijn nieuwjaarscadeau zal zijn van mijn vrouw 
dus ga ik eerst beginnen met een opkweekbak te maken waar later mijn wateragaam in zou komen
de maten zijn 125 lang 80 diep en 150 hoog  65cm ga ik gebruiken als water dinsdag ga ik om het hout
met welke lijm lijmen jullie het piepschuim tegen de wanden

groeten
Reply
Geen verrassing dus, maar je kan je in ieder geval goed voorbereiden Smile
Leuk zeg.

Wij hebben het piepschuim met montagekit tegen de wanden gelijmd.
Goed uit laten harden voordat je er met tegellijm of cement tegen aan gaan smeren.
Bij ons waren dotten in elke hoek en een paar in het midden (afhankelijk van het formaat van het piepschuim)
Reply
Ik heb die van mij met montagekit van soudal gelijmd
Reply
succes  Idea Smile Smile
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
goed het onderstel dat verbold kan worden is klaar morgen de betonplex voor terrarium monteren 
heb ondertussen voor nieuwjaar een cadeautje gehad   Waardebon bij lizard goed voor 1 boomkip :p
Reply
Even vluchtig de site bekeken van de winkel, ziet er goed uit. Handig ook, een insectenautomaat.
Succes met bouwen!
Reply
een vraagje aan de zijkanten zou ik ook smalle ruitjes willen zodanig ik deze vanuit de zetel en eetplaats ook kan zien zitten maar hoe bevestig ik daar glas in? de voorkant is met rails maar hoe bevestig ik een zijruit in betonplex van 18mm ? op de betonplex ga ik achteraf waarschijnlijk parket op plakken
Reply
Je zou eens even in dit topic kunnen kijken, Gossé heeft dit namelijk ook in zijn terrarium gedaan: https://sdgl.org/forum/showthread.php?tid=3062&page=6

Ik kan niet echt vinden hoe het gedaan is, maar denk dat je eens zou kunnen zoeken op hoe normaal gesproken een raam geplaatst wordt in een bestaande wand. Wel een heel goed idee om te doen. Het geeft absoluut een meerwaarde als je hierdoor vanuit de bank/stoel het terrarium in kan kijken.
Reply
Ik heb toendertijd het glaswerk en bioloog geplaatst bij gosse .

Deze bak was met geraamte gemaakt doormidden van 2/3 latten
En zo ook een kozijn gemaakt.
Wat je ook kan doen is een gat zagen in de zijkant dan aan de binnenkant uitstekende laten schroeven dan de rand van betonplaten beplakken met kompribant ( af tochtafdichting van deuren)zodat het gewoon kan werken met temperatuur schommeling .Hier je glas op plaatsen en dan weer aftimmeren aan de buitenkant.
mvg Arjan
Reply
beste nog enkele vraagjes hoe dik moet ik het glas nemen zodanig de leguaan deze niet stuk zou krijgen
en hoeveel spots en verlichting heb ik nodig hier ben ik niet echt in thuis de bak is dus 125 lang 150 hoog en 90 diep
binnenmaten

alvast bedankt
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)