Tukker ingeslapen.
Wat een rotdag.. De laatste dagen was ze wel wat rustiger, at nog wel, dronk. Ik heb haar vanaf het begin extra bij gevoerd met de spuit, net als bij Ukkepuk, omdat ik zeker wou dat ze genoeg binnen kregen. Extra calcium i.v.m. mogelijk ontwikkelen van de eieren. De SDGL brokken vielen ook erg goed in de smaak. Toch was Tukker geen vette kip..

Vandaag hoor ik kadoenk. Tukker van de tak gevallen, gebeurd wel vaker (met alle drie). Normaal zit ze binnen een minuut al boven en in zicht. Na twee minuten toch maar even kijken.. Ze lag ontzettend stil in de hoek. Ik pakte haar op om haar zelf weer op de tak te zetten maar ze werd slap in mijn hand. Bek ging open alsof ze stikte..

Wat volgde was een halfuur vol beademen en hartmassage, als ze wegzakte kreeg ik haar terug en weer ademend. Spoeddierenarts, hup, auto in, maar hij waarschuwde dat het al voorbij kon zijn. Bij de dierenarts aangekomen werd bevestigd dat ze niet meer te redden is. Ze was op, geen legnood want er zat niets. Waarschijnlijk is dit al begonnen voordat we haar kregen, maar hebben we het uitgerekt. Om haar de lijdensweg te besparen hebben we besloten om haar in te laten slapen. Ze is in mijn armen rustig ingeslapen.

Helaas hebben we niet langer van haar kunnen genieten.
Reply
He shit, wat vervelend. Nooit leuk om dit mee te maken, heel veel sterkte met het verlies.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Wat een vervelend bericht. Maar wat knap van jullie om zo te handelen. Uiteindelijk de juiste, maar ook moeilijke beslissing genomen.
Sterkte met het verlies  Sad
Reply
<p>altijd vervelend<br />
sterkte ermee</p>
Reply
Allen bedankt. Ik voel me regelrecht k*t. Ik mis haar nu al ontzettend. Ze was binnen de kortste tijd mak, kroop zelf mijn arm op en in mijn nek.. Die kleine meid (Puk) blijft de bak ook rondkijken, normaal lagen de dames uren op/naast elkaar op het plateau. Ze begon ook al echt wat brutaler naar Frummel te worden, lachen hoe ze met dat scheve kopje van haar eindelijk begon met kopknikken. Ook al heb ik die twee kanjers nog, Tukkertje had al heel snel een plekje in mijn hart, jammer dat we al zo snel afscheid moesten nemen. Ik heb gisteren ook zo geknokt met reanimeren, ik wou het niet opgeven als er nog een kans was. Nu heb ik er wel wat meer vrede mee dat we haar lijdensweg dan niet nog langer hebben verlengd.

De aankomende dagen moet ik helaas wel mijn eigen gezondheid nauw in de gaten houden i.v.m. mogelijke salmonellabesmetting. Daar heb ik eigenlijk niet meer aan gedacht tijdens de mond-op-neus, maar eerlijk gezegd zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn. We gaan haar hopelijk vrijdag begraven in de tuin van mijn ouders, te midden van mijn andere oude reptielen. Rotte aan dit weer is dat de grond te bevroren is om te graven..
Reply
Nee, salmonella besmetting is dan niet iets waar je aan denkt. Hoop dat je dat bespaard blijft, ellende genoeg zo.
Een voordeel dat de grond zo hard is... ja kan er even je fustratie op botvieren.

Reply
getverderrie  wat een K*t bericht , ik herken dit maar al te goed, Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies en ook met de salmonella Idea Blush
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
De 48 uur "incubatietijd" zijn zo goed als voorbij dus ik maak me niet echt zorgen meer over de salmonella. Het enige waar ik me nu zorgen maak is die kleine want die eet sinds Tukker er niet meer is een stuk slechter. De brokken vind ze gelukkig nog te lekker om te laten liggen, dus ze krijgt wel iets binnen. Het kan zijn dat zij wel eitjes heeft zitten, daarom gaat de legbak er deze week in. Ze doet niet graven en obsessief drinken maar ik ga het goed in de gaten houden. Frummel, daar merk ik niet zo veel aan, ik denk dat die het te druk heeft met het zoeken naar onze witte kat.

Ik vond nog een leuke foto van Frummel en Tukker toen ze lekker lagen te zonnen. Schatje dat het was.
[Image: 9kz0y1.jpg]

Reply
zet wat rooavicee calcium klaar voor haar en anders toch even de da raadplegen sals je het niet vertrouwd Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Dat smoeltje heeft toch wel wat aandoenlijks.
Verstandig om Ukkepuk goed in de gaten te houden.
Als je het niet vertrouwd, een scan kan vast geen kwaad.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)