Stabiliteit Solar Raptor lampen
Ik vroeg mij af hoe het zat met de levensduur/ stabiliteit van de Solar Raptor lampen met ingebouwde vsa. Ik lees namelijk een hoop verschillende dingen maar volgens mij komt het er op neer dat ze niet zo heel erg betrouwbaar zijn.... Of is dat tegenwoordig anders?

Ik heb nu namelijk een solar raptor set van 70 watt en een bright sun set van 150 watt. De 150 watt is bijna aan vervanging toe en ik neig naar de solar raptor lampen maar die hebben naar mijn weten dus geen 150 watt meer.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Reply
Ik heb voor mijn beide schildpaddenbakken de 100 watt solar raptors met ingebouwde VSA. Deze werken perfect en totaal geen problemen mee.
Reply
(01-12-2014, 11:58 PM)krisvhey Wrote: Ik vroeg mij af hoe het zat met de levensduur/ stabiliteit van de Solar Raptor lampen met ingebouwde vsa. Ik lees namelijk een hoop verschillende dingen maar volgens mij komt het er op neer dat ze niet zo heel erg betrouwbaar zijn.... Of is dat tegenwoordig anders?

Ik heb nu namelijk een solar raptor set van 70 watt en een bright sun set van 150 watt. De 150 watt is bijna aan vervanging toe en ik neig naar de solar raptor lampen maar die hebben naar mijn weten dus geen 150 watt meer.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Het is niet zo dat kwikdamplampen van een mindere kwaliteit zijn geworden, maar HQI lampen zijn technisch veel betrouwbaarder in kwaliteit en levensduur.
Omdat een kwikdamplamp met interne voorschakeling inwendig veel ingewikkelder is om (met de hand !) te worden opgebouwd is daar de uitval ook groter en prestatieverschillen van 30% tussen de lampen onderling zijn in de industrie acceptabel.
Deze week krijg ik de eerste 150 Watt HQI versie van Mega-Ray binnen en ik ben er vrij zeker van dat deze goed zullen functioneren.
Ik houd jullie op de hoogte!
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
Bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht rustig af.

Misschien dat ik besluit om de 150 watt te vervangen door bijv. 2x 70 watt. Ik slaap er nog een nachtje over... Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)