Problemen met eieren.....
Hallo Allemaal,

Ik heb een trio fijileguanen en 2 vrouwtjes hebben ieders 4 eieren gelegd op 8-7-14
nu beginnen de eieren in te deuken dit is ongeveer 2 weken bezig.... ik had van de 8 eieren na 3 weken 1 weggedaan die begon te schimmelen nu heb ik 2 dagen gelden 1 van de 7 opengemaakt omdat ik dacht dat deze slecht werden doordat ze in begonnen te deuken. Maar toen ik hem openmaakte zat er een jong dier in bijna helemaal volgroeid duidelijke strepen nagels en het probeerde nog adem te halen je begrijp ik was er kapot van. Echter zien de eieren er echt niet mooi uit nu ze beginnen in te deuken! is dit normaal? of kan ik er iets aan doen wil namelijk niet dat er iets mis gaat en baal er nu al van dat ik er 1 kapot heb gemaakt!

Ze zitten op een lucht vochtigheid van 85 procent en rond de 28 graden in een broedstoof. Ze liggen 60% onder vermaculiet.

Groeten Rico

Hier onder foto's van de ouders..

[Image: 10635810_10152755396327354_7781868332086...f4043fe703]

[Image: 10686864_10152755396012354_3781509719864...e=54B2CF4E]

[Image: 10624829_10152755398037354_5630436619621...590eea1103]
Reply
Hoi
kan het zijn dat de eieren van de zomer op een hogere temperatuur hebben gestaan?
ze zijn vrij vroeg aan het uitkomen namelijk. Hier komen ze meestal tussen de 110-145 dagen uit.

Er nu niet meer aankomen, laat de eieren gewoon liggen en laat ze zelf hun gang gaan.
Het kan zijn dat ze in gaan deuken als het jong met de eiertand het vlies kapot heeft gemaakt.
Bij ons gebeurd dat ook, de eieren gaan tegen de tijd dat ze uit gaan komen ook deuken vertonen.
Het enige dat wij doen is luchtvochtigheid verhogen zodat de buitenschaal weker wordt en het jong makkelijker door de buitenschaal komt.
Dat er eieren na een paar weken gaan schimmelen is vrij normaal dit zijn dan meestal onbevruchte eieren.

groetjes Remco en Kim
groetjes Remco en Kim

Reply
Hallo,

Heel erg bedankt. Ze hebben inderdaad wel wat extra warmte gehad.
ik zal proberen de luchtvochtigheid te verhogen en hou ze nu extra in de gaten.

Groeten Rico
Reply
ik zal proberen nog een keer foto's van de dieren en eieren te plaatsen.

[Image: Foto550-X3F3OK6U.jpg]

[Image: Foto550-K86P7T3Y.jpg]

[Image: Foto550-AW4CWZRU.jpg]

[Image: Foto550-KVTQKNF8.jpg]

[Image: Foto550-8MQ7TR8T.jpg]

[Image: Foto550-QHEWOZCS.jpg]
Reply
Zeer mooie dieren. Wat kijken ze toch ontzettend wijs uit hun ogen.
Met de eieren is het afwachten geblazen.
Zijn dit de eerste legsels van je vrouwen?
Reply
Hallo Yoni, het zijn niet de mooiste foto's en zeker niet in hun mooiste jasje maar wou ook kijken of ik ze kon plaatsenWink Ik heb Remco gesproken en die heeft me nog wat tips gegeven! Het is nu gewoon afwachten. En het is ook het eerste nestje van de vrouwen.
Reply
vandaag nieuwe foto's gemaakt!

ik denk dat de 4 eieren op de eerste foto hier onder gered zijn!

De onderste 2 weet ik eigenlijk zeker dat er 1 is afgeschreven en dat de andere misschien nog wat doet....

Ik ben blij dat ik op tijd contact had met RemcoBlush

[Image: Foto550-VOJVXHNO.jpg]

[Image: Foto550-MQRA84UQ.jpg]
Reply
Die onderste ziet er inderdaad niet florissant meer uit. Mooi dat Remco jou zo heeft kunnen helpen. Hij heeft vaak wel een mooie en doeltreffende benadering betreft het houden van reptielen.
Reply
Zo, die eieren zien er stukken beter uit!
Alleen inderdaad dat onderste ei niet, maar voor de andere heb ik goede hoop op een goede uitkomst.
Reply
Ze zien er inderdaad weer goed uit! Ze waren waarschijnlijk nog niet aan het uitkomen maar aan het verstikken. Ik heb ze boven opgelegd zodat ze helemaal vrij liggen en de luchtvochtigheid een beetje verhoogd! Dit heeft dus gewerkt.

Groeten Rico dacht is wel even handig om te vermelden wat het probleem nou geweest zou kunnen zijn!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)