Toevoegen soorten binnen SDGL
Op verschillende forums ken ik wel wat mensen die deze soort houden. Al zijn dat er niet zo heel veel.
Een kennis van mij heeft ze jaren gehad. Ik weet echter niet of hij ze nog steeds heeft. Heb hem al een tijd niet meer gezien of gesproken. Hij is ook niet actief op forums en van sociale media moet hij ook niks weten vandaar. Maar ik wil hem best wel eens bellen en vragen of hij ze nog heeft hoor. Wat wil je weten?
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Reply
Als er mensen zijn die deze soort houden en graag willen dat deze soort toegevoegd wordt aan de doelgroep, kunnen ze altijd contact met mij opnemen.
Ik kan echter nog niet ontdekken of deze soort echt hoofdzakelijk herbivoor is met een aandeel insecten, of voornamelijk insecten eet en daarnaast wat groenten en fruit.
Baardagamen zijn bijvoorbeeld ook 50/50 eters...
Reply
Ik zal in de gaten houden of het ook voor mensen interessant is om deze soort te voegen. Ik zou ook echt niet durven zeggen of deze soort veel gehouden wordt of niet.
Of je stukjes kan vinden of deze soort ook echt voornamelijk herbivoor is? Op verschillende fora kom ik houders tegen die aangeven dat deze soort toch behoorlijk herbivoor is.
Het artikel over het farmen van deze soort in Zuid-Vietnam kan je hieronder terugvinden. Daar zul je ook in teruglezen dat de dieren het op een dieet van alleen pompoen en groentes heel goed doen.

http://www.academia.edu/4039201/Leiolepi...ly_lizards
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)