Mega-Ray 160Watt
Afgelopen maand weer eens aan de mega-ray begonnen, aangezien deze weer verkrijgbaar zijn.
Tot heden geen problemen met deze lamp maar lijkt hij minder te knipperen/flinkeren dan de 160 watt versie van Solar raptor.
Iemand anders ook inmiddels Mega-ray weer aan het gebruiken?

Ik hou jullie op de hoogte over het functioneren van deze lamp.
Reply
Dit is een lamp zonder VSA toch?
Wij gebruiken hier 2 lampen van 100 watt (zonder VSA) van Solor raptor en ben daar wel erg tevreden mee. Deze worden bij de schildpadden gebruikt.
Reply
jep inderdaad zonder.
Reply
Hallo Leroy,

Poos geleden dat ik op het forum ben geweest.

Maar ik ga denk ik ook eens een mega ray proberen.
Op een of andere wijze branden die Solar Raptors steeds door bij mij.
Een lamp gaat maar 4 maanden mee bij mij. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling.
Ben ik de enige die hier last van heeft?
Frans wist me niet te vertellen hoe het kan komen.

Ben benieuwd of de mega ray langer goed blijft.

Groetjes Arjan
Reply
bij mij ongeveer een half jaar Arjan en dan kaduc....helaas
Reply
Gaat het dan om de SR of de Megaray Leroy?
Reply
die na een half jaar ongeveer defect zijn? de SR 160 watt
Reply
De Mega Rays zouden over een nieuwere technologie beschikken dan de Solar Raptors, maar van beide fabrikanten zijn er geen gegevens te krijgen over de opbouw van de componenten in de lampen. Een bol stukslaan heeft geen zin, want dan is de bedrading ook stuk. Op dit moment zijn er bij de Mega Rays minder uitvallers dan bij de Solar Raptors, maar de Mega Ray moet zich natuurlijk nog in de loop van de tijd bewijzen.

Inmiddels zijn er ook 70 Watt HQI Wide Beam Mega Rays en komt er nog meer nieuw spul aan.
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
Wel mooi licht die Mega Ray, heb hem nu een week erin hangen, maar ik ben al een paar keer thuisgekomen dat de lamp uit was. Als hem vervolgens iets aanraak, gaat hij weer aan. Enig idee wat dit kan zijn? Hij zit gewoon strak in de fitting geschroefd. Misschien toch te warm?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)