Mijn terra (Leguaan)
Ik zou zeker nog wat merr takken erin doen, maar je bent op de goeie weg!
Reply
(07-09-2014, 02:42 PM)Yoni van Uden Wrote: Ik zou zeker nog wat merr takken erin doen, maar je bent op de goeie weg!

Oké zal ik doen! Even kijken wat ik thuis nog heb liggen Smile En best grote balken zeker?
Reply
Leguanen zitten in het wild veelal hoog in de boomtoppen, als je dat inbeeld of opzoekt op met google dan zul je zien dat dat duis best dicht begroeid is. Dit kun je dus ook in je bak goed doen. Zeker bij jonge dieren die nog wat schuw zijn.
Reply
(13-09-2014, 08:56 AM)Eddy Wrote: Leguanen zitten in het wild veelal hoog in de boomtoppen, als je dat inbeeld of opzoekt op met google dan zul je zien dat dat duis best dicht begroeid is. Dit kun je dus ook in je bak goed doen. Zeker bij jonge dieren die nog wat schuw zijn.

Oké zal ik doen! Zullen ze dan ook sneller tam zijn? of niet?
Reply
Het zijn reptielen, "tam"blijft een discutabel begrip. Wanneer is een dier tam? Als hij aaibaar is? Als hij door een hoepeltje wil springen?
Natuurlijk is het leuk om straks je dieren te kunnen oppakken en aaien, dit lukt na verloop van tijd vaak wel, maar niet altijd. De dieren hebben ook karakter en de één zal het wel prettig vinden een ander niet.
Ik persoonlijk vind dat "tam" maken niet de hoogste prioriteit moet hebben, mijn dieren moeten zich op hun gemak voelen, en dit kun je realiseren door ze een omgeving te geven waar ze zich goed in voelen, oftewel zo veel als mogelijk hun oorspronkelijke leefomstandigheden uit het wild nabootsen.
Reply
(13-09-2014, 09:48 AM)Eddy Wrote: Het zijn reptielen, "tam"blijft een discutabel begrip. Wanneer is een dier tam? Als hij aaibaar is? Als hij door een hoepeltje wil springen?
Natuurlijk is het leuk om straks je dieren te kunnen oppakken en aaien, dit lukt na verloop van tijd vaak wel, maar niet altijd. De dieren hebben ook karakter en de één zal het wel prettig vinden een ander niet.
Ik persoonlijk vindt dat "tam" maken niet de hoogste prioriteit moet hebben, mijn dieren moeten zich op hun gemak voelen, en dit kun je realiseren door ze een omgeving te geven waar ze zich goed in voelen, oftewel zo veel als mogelijk hun oorspronkelijke leefomstandigheden in het wild nabootsen.

Jaah dat weet ik... en wil ik ook... Maar wil gewoon dat de diertjes niet wegspringen als ik in de buurt kom en hoogstens ze eens laten aaien,..
Reply
Om hier nog heel even verder mee te gaan en omdat ik nog wat vraagjes heb...

--> Heb de beestjes nu al een tijdje..
--> Ze eten goed, laten zich goed zien, als we naast de kast lopen kijken ze wel afwachtend maar springen meestal niet weg!
--> MAAR als ik mijn hand in het terrarium heb en wat dichter wil komen gaat hij altijd na een tijdje terug weg... (De andere gaat meestal al meteen weg..)
enkel als hij verstopt zit achter de planten kan ik heel dicht komen met een blaadje... Maar hij likt er eens aan maar wil het niet eten.. en daarna gaat hij weer weg..
is hij nog niet zeker genoeg van mij..? of aan wat zou het liggen? Gewoon afwachtten..?
Reply
geduld, geduld en nog eens geduld. bij mij heeft dit bijna 2 jaar geduurd
Reply
Het likken wat ze doen, is om de omgeving als het ware te proeven. Dit doen leguanen vaak in een nieuwe omgeving of als je iets nieuws in het terrarium hebt.
Reply
Ja dat wist ik, net zoals baardagamen.. doen dit ook! Maar zou hij het dan niet lekker vinden dat hij eraan proeft en dan weer weggaat?
En oké! Smile Zal gewoon maar afwachtten Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)