Mijn terra (Leguaan)
Hier wat foto's van mijn leguanen terrarium (200hoogtex200breedtex100diepte)

[Image: Foto-Q4YXIEEL.jpg]
[Image: Foto-NIW3S8RM.jpg]

En de waterval met vijvertje:
[Image: Foto-EAYV6WKR.jpg]

Wat vinden jullie ervan? Ik wil nog wat meer nepplantjes erin zetten, doen of niet?

Nog een vraagje, hoe vaak moet ik het water van mijn waterval+vijver verversen? Verkoper van leguanen zei 1keer per week (Is ongv 1.5emmer water)
Klopt dit? of moet het echt elke dag?
Reply
Ik zou iets meer lianen/takken erin doen, kunnen ze lekker klimmen. Mooie achterwand trouwens, goede contrasterende kleur met die kleine spruitjes. :p. Zie ik nu goed dat het een grenen/houten kast is? Ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met het verversen van je waterval ding, bij ons is het nu even een simpele teil die ik om de dag geheel ververs.
Reply
Leuk terrarium! Er mogen inderdaad nog wat extra takken in gezet worden. Ook wat extra planten kan geen kwaad. Dan krijgen ze het gevoel dat ze zich beter kunnen verschuilen. Vaak uit zich dit dan in meer zelfverzekerdheid.
Wat betreft de waterbak. Een beetje afhankelijk van of het water stil staat of in beweging wordt gebracht door een filter oid. Stilstaand water in een warme kast is een bron van bacteriën. Ik zou in dat geval dan ook de bak elke dag verversen. Is het lastig om dit te doen, kies dan voor een alternatief en haal het water uit die waterbak en gebruik een waterbak die je gemakkelijk uit het terra kan halen om te verversen.
Reply
(05-09-2014, 05:32 PM)Boomkip Wrote: Ik zou iets meer lianen/takken erin doen, kunnen ze lekker klimmen. Mooie achterwand trouwens, goede contrasterende kleur met die kleine spruitjes. :p. Zie ik nu goed dat het een grenen/houten kast is? Ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met het verversen van je waterval ding, bij ons is het nu even een simpele teil die ik om de dag geheel ververs.
Oke dan zal ik er wat meer takken in doen! En dankjewel! En ja een houten vitrinekast en die dan extra breed gemaakt (1m)

Oke check! Meer plantjes en takken in dus! Smile het water word heletijd in beweging gebracht door een pompje(350l/h) maar zal om 2dageb verversen! Lijkt me redelijk of zou ik echt elke dag verversen? En ook een extra drinkbankje in terrarium zetten of is dit niet echt nodig?
Reply
Goed in de gaten houden of ze ook gaan mesten in het water. Veel leguanen doen dit namelijk. Als ze dit (gaan) doen zou ik wel dagelijks verversen. Zo niet, dan ben ik van mening dat het met een pompje erbij wel om de dag/om de twee dagen kan.
Reply
ik ververs mijn water echt niet iedere dag in de natuur wordt het water ook niet dagelijks ververst Idea
en als ik zag in wat voor een smerig water ze op Curaçao zwemmen brrrrrrrAngry:dk:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
(05-09-2014, 09:42 PM)thilde Wrote: ik ververs mijn water echt niet iedere dag in de natuur wordt het water ook niet dagelijks ververst Idea
en als ik zag in wat voor een smerig water ze op Curaçao zwemmen brrrrrrrAngry:dk:

Oooh oké!! En doe je soms wel heel grote schoonmaak? bv speciaal product dat alles eens ontsmet of...? En hoe vaak ververs je dan? Smile

(05-09-2014, 08:24 PM)Yoni van Uden Wrote: Goed in de gaten houden of ze ook gaan mesten in het water. Veel leguanen doen dit namelijk. Als ze dit (gaan) doen zou ik wel dagelijks verversen. Zo niet, dan ben ik van mening dat het met een pompje erbij wel om de dag/om de twee dagen kan.

Ze poepen niet in het water waar erboven (op de balk/zonplek)
Wel krijg ik de poep moeilijk weg... is dit normaal?
Reply
ik doe 1 x per week het bad schoon maken en niet met een schoonmaakmiddel of ontsmetten gewoon met water en een borstel en dit doe ik al meer dan 15 jaar zo Idea
Ik haal wel zoveel mogelijk de drollen er uit Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
(06-09-2014, 02:09 AM)thilde Wrote: ik doe 1 x per week het bad schoon maken en niet met een schoonmaakmiddel of ontsmetten gewoon met water en een borstel en dit doe ik al meer dan 15 jaar zo Idea
Ik haal wel zoveel mogelijk de drollen er uit Idea

ooh oké, en ga je dan ook 1maal per week met borstel over het platform/takken waarop ze gepoept hebben? of doe je dat meteen?
Reply
Eigenlijk zodra je een vlaai ziet haal je hem weg. Tenminste dat doe ik. Door de warmte gaat het lekker broeien en koeken op een plateau, des te lastiger schoon te schrobben. Ook een van de redenen waarom ik zeil heb, vochtig doekje en het is weg. Maar die spruitjes van jou zullen nog geen enorme bolussen leggen maar wacht maar tot ze groot zijn :haha:
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)