Groene kleur (leguaan)
Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort 2 leguanen,

1tje ervan is lichtgroen, heel helder terwijl de andere wat donkergroener is,
Is dit normaal en ligt het aan dier tot dier...?

-->De donkere is wel aan het vervellen (eet heel goed,..)

--> Dus mijn vraag word hij/zij ook nog zo lichtgroen of niet?

De verkoper waar ik hem heb gekocht zei wel door hoge vochtigheid dat ze groener worden... Is dit een fabeltje of..?

Groetjes diederik!!!
Reply
De kleurverschillen kan diverse redenen hebben. Sowieso zijn alle dieren uniek, dus de kleur kan verschillende tinten groen hebben. Dieren die gestrest zijn kunnen een donkerdere kleur tonen. En ook vervelling kan van invloed zijn op de kleur van je dier.
Reply
(04-09-2014, 03:10 PM)Yoni van Uden Wrote: De kleurverschillen kan diverse redenen hebben. Sowieso zijn alle dieren uniek, dus de kleur kan verschillende tinten groen hebben. Dieren die gestrest zijn kunnen een donkerdere kleur tonen. En ook vervelling kan van invloed zijn op de kleur van je dier.

oké bedankt! En dacht ik wel maar wou nog eens vragen Big Grin
Reply
Je kunt iets beter even navragen voor de zekerheid, dan ergens klakkeloos vanuit gaan Wink
Geen probleem, daar is het forum ook voor.
Reply
(04-09-2014, 07:23 PM)Yoni van Uden Wrote: Je kunt iets beter even navragen voor de zekerheid, dan ergens klakkeloos vanuit gaan Wink
Geen probleem, daar is het forum ook voor.

Dat is waar!! Smile En dankje! Smile
Reply
Hierop kan je zien dat Xena(Roxy) Veel groener is bijna gifkikkergroen terwijl dingo wat donkerder is, niet veel maar je ziet het wel

[Image: GroteFoto-H3QFTXAF.jpg]

En waarom liggen ze zo vaak op elkaar? Lichaamswarmte??
Reply
Vaak zie je dat dieren vlak bij elkaar gaan zitten, omdat ze graag allebei op de beste plekken willen zitten. Ik meen dat ik ooit in een docu heb gezien dat jonge dieren die net uit het ei komen, vaak nog bij hun broertjes en zusjes in de buurt blijven uit veiligheid.
Reply
Ooh maar ze gaan echt overal op elkaar/bij elkaar liggen... Maakt niet uit waar... En af en toe gaat er eentje kopknikken zodat de andere weg moet Smile knap om te zien Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)