Scheurtje in leguanen staart
(31-08-2014, 04:24 PM)Diederik96 Wrote:
(31-08-2014, 04:01 PM)Evert Wrote: Neem even contact op met Marja Kik.

Dierenkliniek M. Kik
Melissegaarde 16
3436 HZ Nieuwegein
030-6303663
030-6303664 (fax)
Telefonisch spreekuur elke werkdag van 18.45 tot 19.30 uur.
Afspraken ‘s avonds en in het weekend.

Ik woon namelijk in belgië,limburg, Is daar ook een RA of in de buurt?

Grts

hier staan alle dierenartsen .kijk maar even Idea
http://www.sdgl.org/dierenartsen/
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Oké bedankt!!!

Even erbij zeggen:
--> Leguaan komt enkel tussen zijn bladeren uit als er niemand is
--> Eet niets zelfs zijn lievelings eten niet
--> Ik kan pas later naar RA gaan.. Wat kan ik best doen?

Grts
Reply
wat is de temperatuur in je bak ??? en schroef zowiezo de warmte wat op Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
(31-08-2014, 08:48 PM)thilde Wrote: wat is de temperatuur in je bak ??? en schroef zowiezo de warmte wat op Idea

28-30°c gemiddeld, warmte spot 40°c koele plek 25°c --> Warmte matje leggen??
Reply
Temperatuur is goed hoor. Dat ie nog schuw is en niet eet is niet abnormaal, sommige hebben tijd nodig. Als die van mij kwaad is eet ie soms ook paar dagen niet. Het beste is nog steeds bij een reptielenarts gaan want gewone dierenartsen weten echt totaal niet waarover ze spreken.
Reply
(02-09-2014, 04:14 PM)Diederik96 Wrote: Jaa heb ik door... Staartje is duidelijk gebroken.. zegt hij even van niet...

--> Leguaan EET WEER!!!! Smile
--> Gaat af en toe terug op zijn balk liggen onder de spot
--> Als ik er kom gaat hij wel terug schuilen achter de nep planten!

Er is dus vooruitgang dus ga nog even wachtten!

@Thilde Wel een mooi beestje! Smile Lekker groot en struis! Smile

Fijn dat je leguaan weer eet en zont, dat is belangrijk. Houd ons op de hoogte van hoe het gaat met zijn staart. Wat is er voor advies gegeven?
Reply
Fijn dat je leguaan weer eet en zont, dat is belangrijk. Houd ons op de hoogte van hoe het gaat met zijn staart. Wat is er voor advies gegeven?
[/quote]

Advies was gegeven staart goed ontsmetten en iets meer vitaminen en calcium geven..
Reply
die staart is helaas gebroken, met ontsmetten en vitaminen geven ga je het helaas niet redden denk ik, laat eens een foto van de staart maken.
gr
Reply
(03-09-2014, 08:13 AM)leroy Wrote: die staart is helaas gebroken, met ontsmetten en vitaminen geven ga je het helaas niet redden denk ik, laat eens een foto van de staart maken.
gr

Oké zal ik doen! En wat kunnen ze dan ertegen doen?

Wat me wel opvalt dat de leguaan moeilijk zijn evenwicht kan houden? Dit komt door de staart?
Reply
Waarschijnlijk is amputatie het meest raadzaam, ook in verband dat mogelijke necrose (afsterven) kan doortrekken naar gezond weefsel. Dat hij zijn evenwicht slecht kan bewaren kan inderdaad komen door de breuk. Het is namelijk een stuk wat hij niet meer kan gebruiken, dood gewicht. Hetzelfde als jij de botten in je been breekt (echt knak-knakworst) dan bungelt je voet los en kan je deze niet gebruiken/bewegen.

Je hebt in ieder geval wel je hart op de goede plaats met je beestje, geniet er ook van!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)