Bouw van Huize Boomkip
Wij zijn gisteren begonnen met het halen van materialen voor het nieuwe terrarium, deze wordt 2 x 2 x 1. In eerste instantie zou ik een terrarium kunnen overnemen van een forumlid maar vriendlief wou toch liever zelf knutselen. Wat een mazzel dan ook dat hij bij de Hornbach werkt, aanhanger ook stiekem gratis mogen lenen.

Ik denk dat wel in twee dagen wel zo'n 5 uur in de Hornbach hebben rondgelopen, ook zo'n 4x heen en weer gegaan. Ook heb ik via marktplaats twee grote lianen, nieuwe planten en 8meter scheepstouw op de kop getikt dus we kunnen door!

Vandaag is het grootste gedeelte van het frame in elkaar gezet maar moesten we stoppen omdat ik schroefgraag ben en nu de schroeven op zijn, haha! Dus een snelle foto van het begin. Hopelijk is morgen de bak in elkaar en kan Frummel er na het weekend in.

[Image: 14cv6yw.jpg]
Reply
woww dat gaat al snel , ben benieuwd naar het eind resultaat, werk ze :dk:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
[Image: 11ieo0k.jpg]

Vooruitgang! Er moet nog een hoop gebeuren maar we schieten aardig op. We zien wel waar we vanavond komen.
Reply
Goed bezig! Altijd fijn, zo'n handige harry in huis Big Grin
Reply
Huidige stand van zaken. We zijn nu op het punt om verder te gaan met de inrichting. Morgen drukker dan verwacht, haha! Hij moet echt zondag af zijn want dan is ook onzebvakantie voorbij en ons kennende hebben we dan geen klustips meer. Zoals je kan zien zijn de katten ook blij met de hoge bak.

[Image: 33jr52q.jpg]

[Image: 10z9tz4.jpg]

Bovenkant in gebruik door Ruis, haha.
Reply
ziet er al goed uit
Reply
Mooie takken!

Zorg er wel voor dat je eerst een aantal dagen proef draait, voordat je het diertje erin zet.
Reply
We zitten alweer in de auto terug vanuit Tilburg. Frans Tielen had mijn lampen apart gehouden, mazzel ware het dat het de laatste drie waren. Een supervet die Frans, dus een bedankje van de Boomkipjes Wink. Dus nu heb ik weer reserve en een nieuwe voor in de bak. De ander is voor onze Russische vierteen genaamd De kleine Kapitein. Ook maar nieuwe grondbedekking meegenomen, paar nepplantjes, extra hygrometer, wat krekels voor de gekko's en twee kettinghangers. Ik kon het niet laten om twee nieuwe beestjes mee te nemen. Frogg en Lector zijn twee halfwas albino Thamnophis marcianus (kousebandslangen), deze worden over een tijdje bij mijn volwassen koppel geplaatst (man 10jr, vrouw 8jr).

Yoni, we hopen vandaag de bak af te hebben en dan gaan we inderdaad proefdraaien. Dan heb ik ook nog een aantal dagen de tijd om tak en plant architect te spelen. De lianen heb ik voor 15 euro de stuk op marktplaats gekocht, ik ben ook erg blij met dit koopje Wink

Hopelijk vanavond weer foto's!

Een supervent natuurlijk, stomme autocorrect. Hoe pas ik mijn berichten aan?
Reply
Haha vond het al zo raar staan, supervet Tongue Frans kan het hebben Tongue
Leuke naam voor je schildpad, de kleine kapitein Smile
15 euro per liaan is inderdaad een koopje. Dat is het leuke van marktplaats.
Met het inrichten zul je inderdaad ook wel wat tijd kwijt zijn. Goed de afstand meten van de lamp tot de tak (er rekening mee houden dat met je dier eronder de afstand niet te klein wordt)

Maar jullie hebben ook al een leuke verzameling dieren zo te horen. Wat voor gekko's heb je?
Reply
Zo, het grootste gedeelte van de inrichting is klaar en naar ons zin. Morgen de lampen ophangen en de ramen erin en dan kunnen we een testritje doen.

[Image: 23jnaqe.jpg]

Wij hebben inderdaad een heleboel dieren. Een Franse Bulldog, vier katten, vier luipaardgekko's, nu dus vier kousebandslangen, een landschildpad, een helmbasilisk en onze Boomkip. Behoorlijk druk dus! Maar ik vind het heerlijk zoveel leven in huis. De katten zijn ook lekker warm in de winter :haha:
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)