Tam maken leguaan
die van mij is hier nu 2 jaar en meestal kan ik hem rustig aaien nu zonder dat hij wegspurt. opnemen heeft hij nog steeds niet graag dus ik doe dit ook zo weinig mogelijk. Ik lokte die van mij vroeger met voedsel en niets puchen. Het blijven reptielen, zoals ze hier zeggen, tam worden ze bijna nooit, ze leren je enkel accepteren
Reply
(28-08-2014, 08:29 PM)Montes Wrote: die van mij is hier nu 2 jaar en meestal kan ik hem rustig aaien nu zonder dat hij wegspurt. opnemen heeft hij nog steeds niet graag dus ik doe dit ook zo weinig mogelijk. Ik lokte die van mij vroeger met voedsel en niets puchen. Het blijven reptielen, zoals ze hier zeggen, tam worden ze bijna nooit, ze leren je enkel accepteren

Oké bedankt voor de tips!
En inderdaad dat weet ik en begrijp ik ook! Smile
Te tijd wijst wel uit hoe en wat! Smile

Grts!
Reply
Om even verder te gaan op het "Tam maken"... Wanneer zijn jullie hiermee begonnen, proberen uit de hand te laten eten,... Wachtten tot je ziet dat het beestje je vertrouwt en je er je hand langs kan leggen zonder dat hij wegschiet of zijn jullie echt bij een bepaalde leeftijd ermee begonnen?
Reply
Als je merkt dat je diertje zich op zijn gemak voelt in zijn terrarium, kan je ermee beginnen. Dat kan bij de een al binnen een week zijn, bij de ander kan dat weken tot maanden duren. Je dier moet gewent aan je raken. Dat kan, zoals eerder genoemd, beginnen bij het dagelijkse onderhoud van het terrarium en het plaatsen van de voerbak en dergelijke.
Reply
(06-09-2014, 10:07 AM)Yoni van Uden Wrote: Als je merkt dat je diertje zich op zijn gemak voelt in zijn terrarium, kan je ermee beginnen. Dat kan bij de een al binnen een week zijn, bij de ander kan dat weken tot maanden duren. Je dier moet gewent aan je raken. Dat kan, zoals eerder genoemd, beginnen bij het dagelijkse onderhoud van het terrarium en het plaatsen van de voerbak en dergelijke.

Oké bij dingo (Diegene die ik nieuw heb gekocht) Lukt het al aardig, heb vandaag zijn voederbak kunnen wegnemen en plaatsen zonder dat hij wegsprong, bleef mooi zitten wel beetje ongerust maar dat komt wel in orde! Smile Bij xena lukt het helaas niet zij wilt liever niet in de buurt van mijn arm/hand zijn..
Reply
Je hebt beide dieren echt nog maar heel kort. Ik zou me er absoluut nog geen zorgen over maken.
Reply
(06-09-2014, 04:35 PM)Yoni van Uden Wrote: Je hebt beide dieren echt nog maar heel kort. Ik zou me er absoluut nog geen zorgen over maken.

Oké dat is goed.. Ja ik wil niets fout doen daarmee...
Reply
Zit met het zelfde probleem ik zal het eens op die manier doen! Danku om deze vraag te stellen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)