Paar vragen
hay allemaal ik was al even hier geweest en had al verteld dat ik plots twee leguaantjes heb...kan het berichtje niet terug vinden(blondie),ik ben al week bezig mijn foto's op de pc te krijgen(staan op mijn telefoon)iets met usb....
Iemand hier what's app? kan ik foto's sturen kunnen jullie zien waar ik over praat,naar zeggen zijn het een mannetje en een meiske , ongeveer 1,5 jaar oud.De kleine is net Jan de Bouvrie houd van binnenhuis architectuur.graaft als een bezetene en neemt gewoon stenen en alles mee.....zand is hier niet vast.....gaat van links naar buiten naar rechts....Mannetje zit graag op zijn stronkje en hangt in de plantjes.........ze willen geen krekels eten werd me gezegd was lekker dus had ik twee terrariums(grappie)Heb ze buiten laten lopen ......(die krekels)Ze willen alleen maar sla eten ,en dan stort ik op een probleem het is na een uur al verdord,hoe los ik dat op ?
Ik kkan ze op mijn hand nemen ....bijten niet ...om 5 uur gaan ze in hun holletje en dan zie ik ze niet meer wanneer moet ik de lamp dan uit doen? zoals jullie lezen ben ik echt een leek erin.. heb droogvoer gekocht willen ze niet ....slikgel was een hit zeiden ze nou mooi me neus .....Oja mannetjes was wildvang en meiske niet ........ wie helpt mij verder? Groetjes Ell

hoe kan ik zien wie mij antwoord?
Reply
Hier een linkje waar je kunt zien , hoe je foto's kunt plaatsen
https://sdgl.org/forum/showthread.php?tid=3262
Je kunt beter geen krekels voeren , het zijn herbivore dieren maar af en toe een krekeltje is niet erg hoor.
sla is geen goede groente , ze gaan dan aan de race, beter kun je andijvie, paksoy en rucola geven, ook druivenblad vinden ze lekker, wat je lamp betreft daar kun je een tijdklok op zetten , bij mij gat hij om 8.00 uur aan en om 20.00 uur uit maar dat moet je zelf even bekijken. Hen je wat meer info over je terrarium, de maten enz enz. zand kun je ook beter niet als bodembedekker nemen sommige jong dieren eten er van met alle nare gevolgen van dien (verstopping)
hier nog een linkje over voeding maar we hebben ook een hele handige zoekfunctie, rechts bovenin. succes.
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
dank voor de info........ super .zoals ik al aangaf gaan de foto's niet lukken ....stomme telefoon,vraag dit weekende mijn zoon even ... hmmm dus geen zand wat dan korrels? alles wat ik ze voorzet eten ze niet geen andijvie niks alleen maar mix salade.....nu dan ? twee dagen andijvie voorzetten? nee Krekels spelen ze mee krijgen ze niet weer .... als ik de lamp om 2000 uur uit doe heb ik ze al vanaf 1700 niet meer gezien is dat normaal? en kan ik dat gedrag wat ze hebben aangeleerd veranderen?40 cm diep 60 cm hoog en meter breed beestjes zelf zijn 20 cm groot ,Hebben beide knik in de staart ............groetjes Ell
Reply
Wat zijn de temperaturen in je bak? Dipsosaurussen zitten graag erg warm en hebben dit ook nodig om goed te kunnen functioneren.
Ik heb je andere topic ook in het subforum Dipsosaurus gezet.
Daarin gaf ik al de link van onze website met daarop info over je woestijnleguanen.

Je kan de lampen op een timer zetten, zo hoef je niet elke ochtend de lampen aan en de avond de lampen uit te zetten.

Ik heb geen wattsapp, maar je mag de foto's ook altijd mailen naar yonivanuden @ sdgl . org
Dan plaats ik ze voor je op het forum.
Reply
het goede eten gewoon geven en niets anders dan gaan ze vanzelf eten hoor, dit heb ik bij Tesso ook gehad. Ik heb grove houtsnippers op de bodem liggen maar je kunt ook zeil leggen , kun je goed schoon houden. als je vaste tijden hebt voor de lampen wennen ze daar wel aan hoorIdea
Reply
even terugkomend op de bodembedekking...ik zou het zand erin laten (sorry Thilde) deze dieren leven op zandvlaktes.
Reply
(17-07-2014, 07:04 AM)leroy Wrote: even terugkomend op de bodembedekking...ik zou het zand erin laten (sorry Thilde) deze dieren leven op zandvlaktes.

Ik lees in het eerste bericht dat het over 2 leguaantjes gaat of zit ik er naast Angry
Reply
Het gaat om woestijnleguanen, misschien dat er wat verwarring was, omdat het in een topic van iemand anders was gezet. Vandaar dat ik hem heb verplaatst naar het juiste onderdeel.
Reply
Lief al die reacties, ik zal er geen zeil inleggen want die kleine wil graag graven... het is me nog steeds niet gelukt met de foto's...na twee dagen andijvie weer geen happie genomen,je ziet dat de buikjes leeg zijn???.Ben bang iets fout te doen.Temperatuur in de bak is warm.... de man van dierenzaak kwam hier en zei dat ik vanwege de hittegolf hier in Lingen de lamp uit moest doen... beetje raar ze bleven in hun holletje zitten... ik zal de temp gaan meten... dit is niet leuk meer voor de diertjes.... het zijn ook ukkies........Misschien toch een optie om een van jullie die kleintjes te doen ? iemand die wel verstand er van heeft ?

Groetjes Ell

laatste zin moet zijn dat jullie er allemaal verstand van hebben en ik niet dat vraag teken moet er niet staan ....
Denk dat het de beste oplossing zou zijn..
groetjes Ell
Reply
De temperatuur moet in ieder geval boven de 30 graden zitten, maar mag gerust rond de 35 graden zitten. Onder de spot moet het warmer zijn.

Deze dieren houden ook een winterslaap. Het zijn zeker geen beginnersdieren. Als je er weinig vertrouwen in hebt, is het misschien beter als de dieren ondergebracht worden bij iemand met meer ervaring.

Mag ik vragen van wie je de dieren hebt gekregen? Waarom deed hij/zij ze weg?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)