vervellen
hallo mensen

ff een vraag ik heb me leguaan nu al ongeveer 4maanden
hij is pas 1keer geheel verveld ze kop gaat vaker dan de rest luchtvochtigheid is rond de 70/90 besproei hem 3 keer daags
is het nou zo omdat het een rode leguaan is deze niet vaak verveld want groeien doet die namelijk wel dit is een foto van gisteren

[Image: photo.php?fbid=816961214983051&set=a.155...=1&theater]

graag wat info of de rode niet zo vaak verveld of wat het kan zijn hij zit onder de juiste lamp en luchtvochtigheid is goed 1keer per week krijg die een lauw bad eten doet die goed ect hij groeit wel maar verveld weinig

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...=1&theater

link naar de foto zie dat het niet is gelukt
Reply
Ik heb nog nooit gehoord dat er verschil zou kunnen zitten in het vervellingsproces van een rode of een groene leguaan. Je moet niet vergeten dat het allebei gewoon Iguana iguana is. In principe is er behalve de kleur, geen verschil.
Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. De omstandigheden die je het dier bied zijn goed, en hij ziet er op de foto ook goed uit. Je moet wel altijd goed de stekels en de tenen in de gaten houden, of dat deze goed vervellen, maar ook dit lijkt op een afstandje prima te zijn.
Reply
@yoni van uden zodra ik zie dat ze tenen en stekels moeten vervellen help ik hem als dit zelf niet is opgelost warm badje en dan wrijf ik het er losjes van af en de stekels zelfde verhaal (stekels zijn pas 1keer verveld sinds ik hem heb ) met ze nieuwe vervelling die nu 2dagen bezig is zal het de 2e keer worden
Reply
Bij slangen en hagedissen vindt het vervellen periodiek plaats. De frequentie van vervellen wordt beïnvloed door een aantal factoren. De soort reptiel, leeftijd, voeding, paartijd, en relatieve luchtvochtigheid hebben effect op de aanwezige parasieten, hormonale balans, bacteriële infecties of andere verwekkers van huidziekten, omgevingstemperatuur frequentie van vervellen. Groei is een grote bepalende factor bij het vervellen. De huid is immers niet in staat om mee te groeien.
Reply
evert wat je zeg vind ik erg apart want ondanks dat die ze torso pas 1keer heeft verveld groeit die aardig
Reply
Toen die van mij zo jong was dan die van u heb ik hem ook zelden of nooit zien vervellen. Als hij 1 jaar oud was en naar zijn groot terra verhuisd is dan is hij elke maand beginnen vervellen. Maakt je dus maar geen zorgen over het vervellen
Reply
Een leguaan vervelt ook in stukken, dus nooit in een keer het hele lijf. De kans is groot dat er wel regelmatig vellen loskomen. Veel leguanen eten daarbij hun vervelling op.
Reply
mijn Tesso is nu 14 jaar en net deze week weer lekker aan het vervellenIdea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
lol eten hun vervelling op @yoni van uden heb ik die van mij nog nooit zien doen ik weet dat het net zoals bij de baardagaams calcium bevat ect
ben blij met deze site echt top mensen hier
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)