Hoogte JBL UV-Spot 100w
Een voorschakelapparaat is nodig om deze lampen te laten werken. Het technische verhaal over het hoe, wat en waarom kan ik je helaas ook niet uitleggen.
Deze lampen zijn ook compleet, geven een hoge lichtopbrengst, warmte en UV.
De osram 300 watt is op dit moment te veel van het goede voor je leguaan.
Mocht je specifieke vragen hebben over UV licht, dan kan Frans (reptielenlampen.nl) of Roland (rodeleguaan.nl) je misschien helpen.

Misschien dat je nog wat hebt aan dit stukje op de site van Roland: Klik
Daar staat ook een uitleg over de VSA

Je diertje zal nog even moeten wennen, de kans is groot dat hij als jij er niet bij bent, wel de bak door wandelt. Je kunt proberen het voedsel in eerste instantie op een hoger niveau aan te bieden, jonge dieren zijn nog niet zo gauw geneigd om naar de bodem te gaan.

Ik ben benieuwd naar je toekomstplannen voor een nieuwe bak. Spit vooral even het forum door, er staan een heleboel verslagen van terraria op, misschien kan je wat idee├źn opdoen.
Reply
ok. even voor de duidelijkheid mijn lamp : jbl uv-spot 100w 140 UV-B uw/cm2 is goed ?

Het beestje springt door de bak als je hem wilt pakken, echter dichtbij komen is al mogelijk.
Dit is uiteraard normaal na die 5 dagen dat hij hier is.
Reply
Het is beter je leguaan zoveel mogelijk met rust te laten, uiteindelijk komt ie zelf naar je toe. Bij mij heeft dit meer dan een jaar geduurd eer hij dit deed. Reptielen vragen tijd en vertrouwen.
Reply
Ik ben geen expert op het gebied van lampen, maar volgens mij ligt 140 aardig tegen de ondergrens. Ik durf je hier geen zinnig antwoord op te geven. Misschien dat Roland of Frans je daar een duidelijker beeld van kan geven.
Reply
https://sdgl.org/forum/archive/index.php...d-882.html

Volgens mij is het genoeg als ik dit zo lees!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)