Vraagje
Hallo iedereen,

Binnen kort gaan mijn 5 eitjes uit komen die ik van truus der legsel over heb ze had er in totaal maar 20.

Ze is eind februari geopereerd omdat ze in legnood zat, ik heb gelijk haar laten eierstokken en baarmoerder laten verwijderen zodat we volgend jaar niet weer het probleem krijgen met legnood.

Met truus is alles goed gegaan en is helemaal opgeknapt heb alleen ongveer een maand last gehad van agressief gedrag naar dirk toe en schrik achtig naar mij

Deze 5 eieren zijn van 11 februari deze had ze nog kunnen leggen met een weeen opwekker.

Mijn vraag was ik heb nog een klein terrarium van 1 meter hoog en 70 cm op zijn breedst (het is een hoek terrarium) is dit een goede terrarium voor 5 jonge leguanen? Ik heb genoeg nepplanten en klimlianen er in en 2x 75 watt lampen

Groetjes lesley

Dit zijn fotos van de hechtingen van truus haar buik

http://freebits.nl/image/RR
http://freebits.nl/image/RG
Reply
Voor korte tijd met een UV erbij, maar ik zou toch snel zoeken naar iets groters of meerdere van bepaalde grote...
Reply
mwaaahhh, hier kunnen ze wel ff in hoor... de eerste maand zullen ze toch heel de tijd in trosjes bij elkaar hangen.

reken op een half jaar ofzo....
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Zo lang? /: naja het kan wel, maar mijn ervaring is dat als ik ze al heel vroeg ging hanteren en temmen dat in groter of met minder bij mekaar beter werkte, maar ja hangt ook van je eigen manier en wensen af ofcourse
Reply
Denk niet dat hanteeren hierr aan de orde is.
Dieren moet je in t begin zoiezo met rust laten wil je ze niet verliezen aan stress. En denk ook niet dat t de bedoeling is om de 5 groot te brengen .
Maar eerder voor de verkoop?

Hier kunnen ze wel even in hoor.
Maar 75 watt wat voor lamp. Dieren hebben goede uv nodig en zeker in de eerst levens jaren willen t mooie grote gezonde dieren worden
Een goede start is van levensbelang
mvg Arjan
Reply
Hallo, ja het ligt er aan als ze alle 5 in leven blijven doe ik er 3 weg, want ik wil er graag 2 houden aangezien dit de laatste leg van mijn leguaan is en dirk ook niet meer aan de jonge kant is dus zo blijf ik altijd een aandenken hebben aan een van de 2 ouders en ik heb lampen van exo terra
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)