Klein fotoverslagje van Diergaarde Blijdorp
Afgelopen donderdag zijn we met ons nichtje naar Blijdorp geweest.
Hier een klein fotoverslagje, niet heel veel foto's gemaakt.

Misschien dat sommigen van jullie deze locatie herkennen, het is namelijk het gebouw waar al meerdere malen het symposium van SDGL heeft plaatsgevonden. De boom bij het gebouw zat helemaal vol zijde van rupsen en aan de draden hingen hele kluiten met rupsen. De naam is me even ontgaan, het was in ieder geval geen eikenprocessie rups. Naar het schijnt zit deze boom elk jaar vol met rupsen. Moeilijk op de foto te krijgen, zeker met het felle zonlicht zo midden op de dag:

[Image: P1060259_zpse121d822.jpg]

[Image: P1060260_zpse92d3384.jpg]

Uiteraard even bij de neushoornleguanen langsgeweest Smile

[Image: P1060303_zpsb664c893.jpg]

Het Ctenosaura bakeri verblijf is echt prachtig, de leguaan is gedeeltelijk te zien op de foto, raden mag in het camouflagetopic:

[Image: P1060309_zpse179e4a5.jpg]

Gilamonsters:

[Image: P1060315_zps4306e263.jpg]

Renkoekoek die een muis verorberd, zo mooi om te zien. Sta je te kijken, zie je de koekoek met de staart van de muis in zijn bek, en maar met die muis tegen de rotsen aan slaan. Staat een stelletje bij te kijken met als reactie: hij is toch allang dood? Sja kan me dan toch niet inhouden om te vertellen dat hij dat doet om zijn botjes te breken, zodat hij hem makkelijker door kan slikken.
Krijg je van die leuke ieuw reacties van haha

[Image: P1060318_zps6425a434.jpg]

We waren nu al een aantal keer in Blijdorp geweest, maar op de een of andere manier de krokodillenrivier nog niet gezien. De eerste keer in 2008 was dit gedeelte nog net niet geopend. Erg mooi opgezet onderdeel van het park. Mooi om de krokodillen van zo dichtbij te kunnen zien. De sulcata's waren vergezeld door stokstaartjes en stekelvarkens. Leuke combi die prima schijnt te werken. Ik had al wel eerder mangoesten gecombineerd gezien met stekelvarkens, maar nog niet samen met sulcata's. Zeer mooi verblijf in ieder geval!

[Image: P1060326_zps6c5c16f2.jpg]

En als laatste: pannekoekschildpadden!

[Image: P1060328_zpsc4a9dfef.jpg]

Nog even een leuke anekdote, ik kon mijn lach niet inhouden....
In het oceanium, in het gedeelte met de tunnel waar onder andere zeeschildpadden rondzwemmen, waren we even gaan zitten. Een paar meter verderop zat een vader met zijn zoontje. Waarschijnlijk vroeg zijn zoontje hoe die vissen konden ademen, dus papa legde uit: Nou vissen hebben kieuwen en wijst naar zijn wangen, daarmee kunnen ze ademen, net als haaien, dat zijn ook vissen, die hebben ook kieuwen. Maar papa, vraagt dat kindje, en schildpadden dan? Nee zegt papa, schildpadden hebben geen kieuwen, want dat zijn zoogdieren :woot:

Wat ik trouwens nogal vreemd vond, was dat de vuursalamanders in de riviera hal van plastic waren... beetje raar, zet er dan tijdelijk wat anders in ofzo, of geef aan dat ze op dit moment niet te zien zijn in de tentoonstelling.
Reply
Heb 1,5 uur bij de vuursalamanders gestaan tot ze bewogen Wink
Reply
hahahaha vind wel dat blijdorp de laatste jaren goed bezig is om zijn verblijven te verbeteren...
Reply
Klopt, toch zijn er ook een aantal mooie verblijven verdwenen. Maar Blijdorp hoort zeker bij een van de favoriete dierentuinen van Nederland.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)