Leguaan gedraagt zich raar! Help
Hallo iedereen,

We zijn momenteel net verhuisd en hebben voor onze leguaan een terra laten bouwen. Voordien zag hij mooi groen/ oranje van kleur en kwam hij er heel vaak uit. Hij kwam bij ons zitten, mochten hem strelen, eten geven,... kortom een echt schatje.
Nu zit hij inmiddels drie weken in zijn nieuwe terra. Deze is veel groter dan de vorige met diverse klimmogelijkheden, zonplekjes, schaduwplekjes enz.
Nu komt hij er niet meer uit, is veel wilder en springt van tak tot tak, snel klimmen, ... dit deed hij voordien ook niet.
Wanneer we hem er uit willen nemen is hij plots een andere leguaan geworden. Erg wild, snel wegglippen,... Wanneer we hem willen strelen op zijn kopje ofzo draait hij zich om en gaat hij op een andere tak liggen. Hij wilt duidelijk niets meer met ons te maken hebben? Hij lijkt wel boos. (niet dat hij agressief is, dat niet, hij maakt zich niet hoog en smal en slaat nooit met zijn staart) maar echt een ander gedrag dan voordien. Hij is ook erg donker groen/ bruin van kleur. Hij is nu 4 jaar...
Hij eet goed, slaapt goed en zijn stoelgang is oke...

Heeft iemand een idee wat er gaande is? We zijn echt op zoek naar oorzaken zodat onze kleine vriend terug zichzelf wordt. :-( Alvast bedankt
Reply
Ik zou gewoon even geduld hebben...voor een leguaan kan het erg stressvol zijn om te veranderen van omgeving als hij zijn bak vertrouwt en zijn omgeving leert kennen zal hij langzamerhand weer wat vertrouwder met zn hok en met jullie hebben.....
Wij hebben laatst oude hok en dieren verhuisd naar nieuwe woning en met leguanen gaat het goed maar de wateragaam is erg schrikkerig en op zijn hoede.....gewoon je niet teveel opdringen en rustig zijn en even afwachten
Reply
Ik denk ook dat hij nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Inderdaad veel geduld hebben en niks forceren.
Je zou voor de zekerheid ook altijd even een mestonderzoekje kunnen laten doen, just in case.
Reply
laat hem maar lekker even met rust, komt wel weer goed hoor ik denk dat hij geen wormen of flaggelaten heeft als hij goed eet maar een onderzoekje kan nooit kwaadIdea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)