helemaal nieuw
(25-04-2014, 09:11 AM)Eddy Wrote: Handig van ze om zulke info te geven. De dieren komen uit een compleet ander leefgebied en klimaat. Dat wil niet in één terrarium. Ik zou als ik jou was me eerst concentreren op één diersoort. Je kunt altijd nog uitbreiden.

had ik ook al door,en gevonden op het net, de ene zegt zo de andere zo en een derde zegt het nog anders

en aangezien ik geen reactie krijg van Petrosaurus .nl zal ik deze leguanen ook mogen vergeten , maw ik sta weer op nul
Reply
(25-04-2014, 12:19 PM)Bernard Wrote:
(25-04-2014, 09:11 AM)Eddy Wrote: Handig van ze om zulke info te geven. De dieren komen uit een compleet ander leefgebied en klimaat. Dat wil niet in één terrarium. Ik zou als ik jou was me eerst concentreren op één diersoort. Je kunt altijd nog uitbreiden.

had ik ook al door,en gevonden op het net, de ene zegt zo de andere zo en een derde zegt het nog anders

en aangezien ik geen reactie krijg van Petrosaurus .nl zal ik deze leguanen ook mogen vergeten , maw ik sta weer op nul
ze staan vaak op beurzen , in Houten stonden ze naast onsIdea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Op het moment hebben ze sowieso geen nakweek zitten, dat zal waarschijnlijk over een paar maandjes weer zijn. Maar mocht je interesse in deze dieren hebben, geeft je dat mooi tijd om je bak er naar in te richten.
Maar mag ik vragen wat het is dat je de kraaghagedissen hebt afgestoten. Deze dieren zijn zeker niet moeilijker te houden dan leguanen of petrosaurussen.
Reply
(26-04-2014, 06:56 AM)Yoni van Uden Wrote: Op het moment hebben ze sowieso geen nakweek zitten, dat zal waarschijnlijk over een paar maandjes weer zijn. Maar mocht je interesse in deze dieren hebben, geeft je dat mooi tijd om je bak er naar in te richten.
Maar mag ik vragen wat het is dat je de kraaghagedissen hebt afgestoten. Deze dieren zijn zeker niet moeilijker te houden dan leguanen of petrosaurussen.

Tuurlijk zou ik graag kraaghagedissen houden maar dit werd mij afgeraden , wegens te moeilijk te houden en mijn terrrarium niet gepast was daarvoor ,

moeilijk moeilijk moeilijk ,
zelf vind ik weinig info over deze kraagjes , ik ben er een beetje bang van om met kraagjes te beginnen . maar ik vind ze echt prachtig

graag zou ik iemand vinden die daar ervaring mee heeft ,
of toch mss het risico nemen
Reply
Je terrarium is inderdaad wat aan de ondiepe kant daarvoor.
Had je al gekeken naar Furcifer pardalis? De panterkameleon?
Erg mooie soort en eentje die voor een beginner ook te houden is, mits goed voorbereid uiteraard.
Hoe wil je trouwens je ventilatie gaan regelen?

Zou niet zomaar in het wilde weg beginnen met een diersoort en een risico nemen. Dit is altijd in het nadeel van het diertje en dat vind ik persoonlijk erg oneerlijk.

Maar wat vind je zelf precies leuk qua dieren? Slangen, hagedissen, kikkers? Wat wil je graag, een actief dier of hoeft het dier niet zo actief te zijn en vind je het mooi genoeg om er naar te kijken? Gaat je voorkeur uit naar een dier dat specifiek voedsel eet? Bijvoorbeeld insecten, herbivoor of in het geval van slangen bijvoorbeeld muizen?
Reply
(26-04-2014, 08:09 PM)Yoni van Uden Wrote: Je terrarium is inderdaad wat aan de ondiepe kant daarvoor.
Had je al gekeken naar Furcifer pardalis? De panterkameleon?
Erg mooie soort en eentje die voor een beginner ook te houden is, mits goed voorbereid uiteraard.
Hoe wil je trouwens je ventilatie gaan regelen?

Zou niet zomaar in het wilde weg beginnen met een diersoort en een risico nemen. Dit is altijd in het nadeel van het diertje en dat vind ik persoonlijk erg oneerlijk.

Maar wat vind je zelf precies leuk qua dieren? Slangen, hagedissen, kikkers? Wat wil je graag, een actief dier of hoeft het dier niet zo actief te zijn en vind je het mooi genoeg om er naar te kijken? Gaat je voorkeur uit naar een dier dat specifiek voedsel eet? Bijvoorbeeld insecten, herbivoor of in het geval van slangen bijvoorbeeld muizen?

ja de ventilatie , heb ik nog niet bij stil gestaan , moet er verse lucht binnenkomen in het terrarium? of is een ventilator in het terrarium genoeg ? of moet de lucht gefilterd worden?

het liefst zou ik een hagedis achtige hebben ,hoeft niet te actief te zijn , liefst handtam te maken en een herbivoor . welke dieren komen hiervoor in aanmerking?
Reply
Tja als je nog eigenlijk aan het oriënteren bent wat je exact wilt kun je beter even wachten totdat jezelf eruit bent welke soort je besluit te nemen...
Anders zou je een impulskoop kunnen krijgen waar het dier onterecht zou kunnen leiden en jij achteraf zit met een slechte nasmaak.
Mijn advies is dan eerst zelf een keuze te maken, kijken of het haalbaar is en daar veel over lezen via boeken e.d. (vertrouw het internet niet te snel)

Is er niemand bij jou in de buurt die jou kunt helpen? Meestal zijn er altijd wel mensen die wat langer reptielen houden je een goede stap in de richting willen geven, en mochten er problemen zijn; waar je dan ook terug op kunt vallen.
15
Reply
weet niet waar je in belgie woont maar welkom ben je zeker
Reply
(30-04-2014, 10:20 AM)DutchSnake Wrote: Tja als je nog eigenlijk aan het oriënteren bent wat je exact wilt kun je beter even wachten totdat jezelf eruit bent welke soort je besluit te nemen...
Anders zou je een impulskoop kunnen krijgen waar het dier onterecht zou kunnen leiden en jij achteraf zit met een slechte nasmaak.
Mijn advies is dan eerst zelf een keuze te maken, kijken of het haalbaar is en daar veel over lezen via boeken e.d. (vertrouw het internet niet te snel)

Is er niemand bij jou in de buurt die jou kunt helpen? Meestal zijn er altijd wel mensen die wat langer reptielen houden je een goede stap in de richting willen geven, en mochten er problemen zijn; waar je dan ook terug op kunt vallen.

HALLOO,

zoals ik hier al meerdere malen gezegd en gevraagd heb , wat ik het beste zou houden volgens mn terrarium en mn verlangen , maar tot mn grote spijt heb ik nog geen enkel konkreet antwoord verkregen , meestal is het een vaag antwoord zoals u gaf ,
ik weet ook wel dat ik niet impulsief moet kopen, ik ben geen 18j meer , dit heb ik ook al eerder gezegd hier op dit forum , gelieve gans de topic te lezen eer u (versta mij niet verkeerd) een "helpend" antwoord geeft

toch bedankt voor uw reactie , jammer helpt het mij geen cm vooruit
Reply
Ik begrijp je frustratie, maar Paul heeft wel gelijk en hij geeft juist een goed advies door eens te kijken of er iemand bij je in de buurt woont waar je eens langs kunt gaan.

Normaal gesproken lees je je eerst in, in de diersoort die je graag wilt houden en daarna ga je pas bezig met het verblijf en aanverwante zaken.
Aangezien jij je bak al voor het grootste gedeelte vorm hebt gegeven, beperk je jezelf nu hierdoor.

Voor wat betreft ventilatie, dit is uiteraard belangrijk. Er moet verse lucht het verblijf in komen. Meestal wordt onderin en bovenin het terrarium een rooster geplaatst. Als je geen luchtroosters in je terrarium hebt, kan je je voorstellen dat het nogal een zuurstofloze ruimte wordt op een gegeven moment.
Een ventilator plaatsen is niet raadzaam, ivm tocht hierdoor.

Ik heb een beetje het idee dat je nog aardig in de kinderschoenen staat wat betreft het houden van reptielen. Ik kan je aanraden om de terrarium encyclopedie van Eugene Bruins eens door te lezen. Hierin staat een prima basis over het houden van reptielen in het algemeen. Dit boekje koop je over het algemeen al voor een euro of 8 in de winkel.

We willen je allemaal graag helpen en de goede kant op sturen, maar wij kunnen niet voor je bepalen wat voor dier je moet nemen. Dit is geheel jouw eigen keus, we kunnen je enkel diersoorten aandragen. Ik vind het dan ook niet geheel terecht en eerlijk dat je noemt dat je nog geen concreet antwoord hebt gekregen op je vraag.

Misschien dat je wat kan doen met de reactie van Leroy?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)