Trachemys scripta scripta (geelbuikschildpad)
Tsja, ze zijn tot heel wat in staat, al denk ik dat ze met dit formaat nog niet zo snel eruit zullen klimmen.
Toppie lamp :duim:
Reply
Gaan we zeker rekening mee houden dan.
Ja alle terra's staat hier op solar raptor. ben echt tervreden van het lage wattage en de hoge licht - en warmteopbrengst
Reply
Zoals yoni al zei geraakt de bak zeer snel vervuilt en voldoet en kleine filter niet. Dan heb ik maar direct een zware buitenfilter aangeschaft zodat ik niet elke week de bak volledig moet leeghalen.
Ondertussen zijn we van 2 naar 5 schildpadjes gegaan. Reden? De eerste 2 schildpadjes werden ziek, hadden ontsteking op het onderste schild. Niets aan te doen blijkbaar. Hierdoor heb ik van de kweeker 2 nieuwe gekregen en heb de ziek ook gehouden en ik heb er als bij wonder toch doorgekregen en doen het voorlopig nog steeds goed Het 5de schildpadje komt van een iemand diens kind het gewonnen had op de kermis helaas en dit niet in huis wou omdat het stinkt Huh
Aangezien het even groot was dan de rest hier en van dezelfde soort was heb ik het dan maar in huis genomen zodat het nergen in de sloot terrecht komt.

en dan nu wat foto's
De onderkant moet ik wel nog afwerken dus daar even niet op letten
[Image: 20140527_173500_zpsc33e4e66.jpg]

[Image: 20140527_173531_zps6800ef13.jpg]

[Image: 20140527_173558_zps87b79aea.jpg]

[Image: 20140527_173610_zps170657cf.jpg]
Reply
5! wow jij gaat straks een aardig bakkie nodig hebben! Tongue
Fijn dat die andere 2 er toch weer bovenop zijn gekomen. Het zijn harde dieren, maar toch behoorlijk kwetsbaar als ze zo jong zijn.
Ongelooflijk dat een kind een schildpad kan winnen op de kermis! Was dat hier in Nederland? Is dat niet verboden? Echt bizar.
Maar inderdaad beter in een aquarium dan in de sloot. Buiten het feit dat ze niet in een sloot horen, zullen jonge diertjes dat ook zeker niet overleven.

Maarre mag ik heel even muggenziften? Ik zou je stekkers op een andere plek hangen. Als je ooit lekkage krijgt in de aquarium, zal het water altijd naar beneden komen... al druppend via de snoeren, daar waar je verlengsnoeren en stekkers zitten. Beste hang je ze hoger op dan de waterstand is.
Reply
Deze zomer begin ik aan een buitenvijver speciaal voor de schildpadden zodat ze binnen enkele jaren in de zomer buiten kunnen. Voor de winter ga ik denk ik een mega plastiek bak voorzien die binnen kan waar ze de winter kunnen in doorbrengen. Ik dacht dat deze soort een winterslaap hield als ze volwassen zijn. Ik moet het nog eens goed uitdokteren maar ik heb nog veel tijd aangezien ze niet zo snel volwassen zijn.
Nee yoni was hier in belgiƫ, blijkbaar is het hier toch wel nog mogelijk op de kermis, spijtig genoeg.
Dit is niet muggenziften hoor, gelijk heb je. Die tafel is voorlopig gemaakt, ik ga zelf een kast maken en dan wordt dit volledig anders gedaan.
Reply
Deze soort houd een winterrust. Dit betekend dat ze tijdens die periode niet eten en veel slapen. Ook zullen ze in die periode minder zonnen. Ze zijn niet continu in slaap en hebben dus wel wat ruimte nodig om te bewegen.
Maar je kunt je vijver ook zo maken dat ze er in kunnen overwinteren. In dit artikel staat hoe je dat zou kunnen doen: Klik

Maar let wel, jonge dieren zou ik niet in de winter buiten laten, die zijn nog veel te kwetsbaar.

Het is zeer afhankelijk van hoeveel en wat je voert, hoe snel je dieren groeien.
Het beste is om ze langzaam te laten groeien, zo voorkom je bultvorming op het schild en het is tevens beter voor diverse organen. Deze reptielen zijn erop gebouwd om langzaam te groeien en daardoor lang te leven.
Reply
Ik voeder ze diepvriesvoer voor schildpadden, bevatten vis, rode wormen en dergelijke. Af en toe wat garnalen of vis als ik zelf maak hier. Ja dat is mogelijk maar ik heb gelezen dat de vijver dieper dan 1 Meter moet zijn en dan vind ik het nog riskant als het erg vriest. Ik zou ze zowieso binnen zetten zetten en verdelen in 2 bakken zoals die waar muk in verblijft. Dit was toch nu toe mijn gedacht ervan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)