Trachemys scripta scripta (geelbuikschildpad)
Gisteren heb ik een trio trachemys scripta scripta op de kop kunnen tikken. IK was er al een tijdje naar op zoek omdat de meest voorkomende de scripta troosti is maar ik wou echt veel liever de scripta scripta. Uiteindelijk heb ik in herent een kweker gevonden die maar liefst 2000 schilpadden had :woot:.
Ze zijn nog piepklein maar ooooh zo lief.
Genoeg gebabbeld, nu foto's

[Image: 20140411_115431_zps5c92dcf4.jpg]

[Image: 20140411_211516_zps55bf8c0f.jpg]

[Image: 20140411_180607_zpscf0591e5.jpg]

Deze is echt een zonneklopper, de solar raptor is ie helemaal gek op
[Image: 20140411_180558_zps3b5cdca8.jpg]

[Image: 20140411_172742_zps11ea300a.jpg]
Reply
Leuk Smile Wat zijn ze cute he als ze klein zijn.
Ik denk dat het filtertje dat je in je rotseiland hebt zitten, snel te weinig capaciteit heeft, maar voor de eerste maanden zal het wel voldoende wezen.
Probeer ze zo gevarieerd mogen te voeren, en vermijd daarbij de gammarus (gedroogde garnaaltjes)
Mocht je ergens een vraag over hebben, schroom niet om het te vragen. Met dat grote roodwang monster hier thuis heb ik de nodige ervaring opgedaan Smile
Trouwens kleine tip, probeer zodra ze groeien vervelling-schildjes te bewaren, dat is leuk voor later Smile
Reply
Leuk man....leuke bak ook...
Hoe groot kunnen ze worden?
Reply
Vrouwtjes worden ongeveer 25 - 27 cm, mannetjes blijven vaak wat kleiner.
Reply
ja inderdaad, die dient meer als fonteintje dan als filter want daarvoor zijn ze te zwak. Ik ga afwachten hoe snel het water vervuilt en later zwaardere filter bijplaatsen. Momenteel voldoet deze. Zal morgen wat foto's nemen van de bak in z'n geheel ook.
Wa geef jij muk te eten yoni?
Reply
Muk krijgt hier vis (spiering en garnalen) babymuisjes, volwassen muizen (allebei uit de diepvries, meestal knip ik de volwassen muizen in stukken) tomaat, kattenbrokken, SDGL-brokken, waterplanten zoals eendenkroos.
Muk is helaas niet echt super geïnteresseerd in groenvoer, ik probeer altijd wel het een en ander, maar dit kan ik er een dag later alsnog uitvissen.

Zorg voor een sepiaschelp of wat eierschillen in het aquarium, dit is een mooie calciumbron en ze eten hiervan als ze de behoefte hebben.

Jonge dieren kun je ook voeren met bijvoorbeeld rode of witte muggenlarven of tubifex. Dit kan zowel vers als uit de vriezer gegeven worden (wel eerst ontdooien)
Doe ook eens een gemend bosje (waterpest/cabomba) in het aquarium, je zult zien dat ze hier uiteindelijk ook van zullen smullen. Dat zijn die plantjes die vaak in de goudvissenbak gedaan worden.
Reply
Thanks voor de tip

Bij deze foto's van de bak zelf.

IK moet deze week juist nog een zien om nog een extra ledlamp erboven te hangen voor extra verlichting maar heb nog niet echt mijn goesting gevonden.

[Image: 20140413_182216_zps8a8cf9eb.jpg]
[Image: 20140413_182225_zps4d775f9c.jpg]
Reply
leuk hoor die kleintjesIdea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Ik zou in de toekomst even goed uitkijken dat de schildpadjes niet via de nepplanten het aquarium gaan uitklimmen. Ze zijn behoorlijk acrobatisch Tongue
Wat voor spot gebruik je?
Reply
uitklimmen via die planten? denk je? Ik heb gelezen dat ze goed kunnen klimmen maar zo goed had ik niet verwacht.
De spot is een 35 watt solar raptor flood met vsa.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)