ben nieuw en heb een vraag
hallo iedereen.
ik ben de trotse eigenaar van mij baby leguaan maar heb toch een vraagje
ik heb hem gister gekocht en toen ik hem in z'n tera zette toen ging hij gelijk op onderzoek uit en heeft gelijk wat gegeten en toen ging hij boven in de tera zitten achter een bosje en daar heeft hij de hele dag gezeten. vanmorgen heb ik heb wat verse voer gegeven en blijft rustig zitten en heb voor de gekkigheid geprobeert of hij uit me hand zou eten en dat heeft hij 2x gedaan.
mijn vraag is nu doe ik het wel goed of moet ik hem nog gewoon met rust laten.

bvd voor jullie reacties
Reply
hoi droopy gefeliciteerd met je nieuw-en aan winst en hoop dat je er nog lang plezier van zult hebben.
normaal word er aangeraden om je leguaan een poosje met rust te laten omdat de meeste nog al schigtig zijn en het vaak stress vol is als je hem/haar verplaatst en hem in een nieuwe omgeving zet.maar als je leguaan zich op zijn gemak voelt en geen dreigende houding aan neemt door bijvoor beeld zijn keelflap laat zaken of zijn staart in een dreigende houding te houden of nog erger er meegaat zwiepen of als een gek door je terrarium heen gaat zie ik daar geen probleem me de een of de andere leguaan reageerd nu eenmaal anders. kijk gewoon wat hij toe laat en forseer niks. Wink
Reply
bedankt voor je snelle reactie maar ik zie geen dreigende houding.
en als je dichtbij komt dan rent hij ook niet weg hij gaat je dan af en toe likken.
alleen heb ik vandaag wat gezien en dat is dat hij een sprong maakte tegen het glas aan. kan dat misschien komen doordat hij naast me vogelspin staat want hij sprong wel die kant op.(wel in 2 apparte bakken)
Reply
Hallo droopy en gefeliciteert met je draakje Tongue

Welkom in de wereld van jouw leguaan Wink Inderdaad eventjes met rust laten , da's een goed idee.
Alhoewel je gaantje toch al uit je hand eet kan het heel goed zijn dat hij/zij zich anders gaat gedragen als ie wat meer aan het terra is gewend en dus wat zelfverzekerder wordt. Maar het is wel een goed teken dat hij/zij niet direct in paniek raakt.

Je gaat er vast een heleboel plezier aan beleven en vooral veel kennis op doen hier. Wink
Lizards rule! 8)
Reply
welkom hier en gefeliciteerd met je toch al wel rustig draakje Idea Wink
Niets forceren met je dier en gewoon rustig blijven , mocht hij toch schrikkerig worden , dan het dier onmiddelijk weer met rust laten, succes met je dier en veel lees en leer plezier hier op het forum en zijn er nog vragen, kom maar Idea Wink Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)